حمایت از  طرح‌های دانش‌بنیان برای  ارتقا توانمندی صنعت برق

در راستای انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مشترک ،طرح‌های دانش‌بنیانی که برای رفع نیازها و ارتقا توانمندی صنعت برق کمک کنند حمایت می شوند .

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حمید لطیفی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، موادپیشرفته و ساخت معاونت علمی در این خصوص اظهار کرد: میان پژوهشگاه نیرو به عنوان متولی مدیریت پژوهش و فناوری در صنعت برق کشور و این ستاد تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده تا از طرح‌های دانش‌بنیان در حوزه فتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت برای رفع نیازها و ارتقا توانمندی صنعت برق، حمایت شوند .

لطیفی خاطر نشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد تا براساس اولویت‌های مشخص شده، طرح‌های دانش‌بنیانی که به رفع نیازها و ارتقا توانمندی بخش‌های مختلف درگیر در این صنعت کمک کنند، پس از ارزیابی و تایید فنی، ازسوی این پژوهشگاه و با همکاری این ستاد حمایت شوند .

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که با ادغام ستاد‌های توسعه فناوری‌های فتونیک و لیزر و مواد و ساخت پیشرفته در آبان‌ماه سال جاری، ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، موادپیشرفته و ساخت معاونت علمی با حوزه‌ تحت تصدی گسترده، آغاز بکار کردگفت : این ستاد در نظر دارد با استفاده از برنامه‌ریزی دقیق و حمایت از توسعه فناوری‌های راهبردی، در راستای رفع نیازهای صنایع کشور گام بردارد. در همین راستا، پروژه‌های دانش‌بنیانی که نیازهای صنعت برق کشور را رفع کند، از سوی ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک ، لیزر، موادپیشرفته و ساخت معاونت علمی و پژوهشگاه نیرو حمایت می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 996111

وب گردی

وب گردی