کسب و کارهای نیروگاهی با فناوری اطلاعات سامان گرفت

جمعی از جوانان دغدغه مند ایران زمین سال 78 گرد هم جمع شدند تا خدماتی ارزش آفرین در حوزه راهکار‌های نرم‌افزاری؛ برنامه‌ریزی منابع سازمان، مدیریت منابع انسانی و مدیریت فرایند‌های کسب‌و‌کار به صنایع و بنگاه‌های کسب‌و‌کار‌ بزرگ به کشور ارائه کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، این شرکت دانش بنیان کار خود را با برقراری ارتباط با صنعت و با یکی از زیربنایی‌ترین صنایع کشور یعنی صنعت تولید برق آغاز کرد.

جوانان شاغل در این شرکت، ابتدای فعالیت خود، نرم‌افزاری برای حیاتی‌ترین نیاز صنعت برق، مدیریت نگهداری و تعمیرات و فرآیند مدیریت درخواست کار، ارائه کردند. در این مسیر، تعامل با کارشناسان خبره و بدنه تخصصی صنعت تولید برق به شکل‌گیری راهکار برنامه‌ریزی منابع سازمان نیروگاهی منجر شد. به گفته عباس سرآبادانی، مدیر عامل این شرکت، امروز منابع سازمان نیروگاهی پگاه آفتاب بیش از ۱۳۰ فرآیند کسب و کار نیروگاهی را تحت پوشش قرار داده است که شاهد به‌کارگیری آن در ۱۸ استان کشور توسط بیش از ۳۰ نیروگاه هستیم.

وی افزود: در تمام این سال‌ها بزرگ‌ترین دغدغه و اولویت ما پاسخ به نیاز‌های مشتریان بود و تلاش کرده‌ایم تا فروش محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهیم منجر به شکل‌گیری رابطه‌ای پایدار و اخلاق‌مدار باشد.

طراحی و تولید بومی سامانه برنامه‌ریزی منابع سازمانی نیروگاهی

تلاش ۱۸ ساله جوانان این شرکت منجر به تولید و توسعه نرم‌افزار‌های فرآیندی و تجربه موفق در اتوماسیون بیش از ۳۰۰ فرآیند در سازمان‌های بزرگ و متوسط شده است. این شرکت رتبه نخست شورای عالی انفورماتیک کشور، در «تولید و پشتیبانی نرم‌افزار‌های سفارش مشتری» را به دست آورده است.

سرآبادی در ادامه تصریح کرد: طراحی و تولید تنها ERP نیروگاهی کشور مجهز به فناوری مدیریت فرآیند، تولید راهکارهای نرم‌افزاری فرآیندی در سایر حوزه‌های کسب و کار، تولید پلتفرم توسعه کم کد و ابزار مدیریت فرآیندهای کسب و کار، تولید محصولاتی مبتنی بر فناوری IOT و اتوماسیون صنعتی از مشهودترین تلاش‌های پگاه آفتاب بعنوان شرکتی دانش بنیان در عرصه خدمت‌رسانی به صنایع کشور است.

در واقع برنامه‌ریزی منابع سازمانی (Enterprise resource planning) که به اختصار ERP نامیده می شود، طیف وسیعی از فعالیت‌های مختلفی را شامل می شود که هدف آن، گردآوری تمام داده‌ها و فرآیندهای یک سازمان در یک سیستم واحد و در نهایت بهبود عملکرد سازمان است. ERP، سامانه‌ یکپارچه ای است که دارای اهداف، اجزا و محدوده مشخص و معینی است.

در ERP تمام داده ها و فرآیندهای سازمان در یک سیستم واحد جمع می شود، برای نیل به این هدف، ERP از اجزای سخت افزاری و نرم افزاری متعددی برای دستیابی به این مجموعه عظیم اطلاعات استفاده می کند.

پگاه آفتاب بواسطه ارتباط با یکی از زیربنایی‌ترین صنایع کشور یعنی صنعت تولید برق و ارایه راهکار نرم‌افزاری برای حیاتی‌ترین نیاز این صنعت، یعنی مدیریت نگهداری و تعمیرات و فرآیند مدیریت درخواست کار، از سال 80 راهکارهای نرم‌افزاری با رویکرد فرایندی تولید کرده و از سال 1384 راهکار مدیریت فرایندهای کسب و کار خود را با نام «برنامه‌ساز فرایندی سپیده» ارایه کرده است.

به گفته مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، در حال حاضر 30 نفر از متخصصان داخلی در این شرکت مشغول به فعالیت و ارائه خدمت هستند.

این فعال دانش بنیانی در خصوص صادرات محصولات و خدمات شرکت به دیگر کشورها، گفت: هنوز به مرحله صادرات کالا به دیگر کشورها نرسیده ایم؛ اما در شرف عقد قرارداد همکاری با یک کشور هستیم که به دلیل نهایی نشدن قرارداد، نامی از کشور مقصد نمی بریم.

وی در خصوص حمایت های معاونت علمی از فعالیت های این شرکت، گفت: یکی از نهادهای اثرگذار در توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان در کشور، معاونت علمی است. شرکت ما نیز به عنوان یک شرکت دانش بنیان، از حمایت های این نهاد بهره مند شد و دو سال پیش به کمک مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی توانستیم از یکی از صندوق های مالی، وام دریافت کنیم و از این وام در جهت توسعه اهداف شرکت، استفاده کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 996138

وب گردی

وب گردی