افتتاح اولین  بوتیک هتل تهران در کوچه تاریخی لولاگر

نخستین بوتیک هتل شهر تهران روز گذشته با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهردار تهران با ظرفیت اشتغال 70 نفر در کوچه تاریخی لولاگر واقع در منطقه 11 افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز، اولین بوتیک هتل تهران به نام "حنا" توسط بخش خصوصی با مشارکت و تسهیلگری شهرداری منطقه11 با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و علی اصغر مونسان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد.

نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح پهنه فرهنگ و هنر رودکی که کوچه تاریخی لولاگر به عنوان تنها کوچه قرینه پایتخت در آن واقع شده است؛ در ارتباط با اقدامات انجام شده در این کوچه ضمن اشاره به تسهیلگری شهرداری منطقه 11 در ارتقای سرانه فرهنگی برای تسهیل تغییر کاربری به کاربری فرهنگی در کوچه لولاگر گفت: کوچه لولاگر نزدیک به 80 سال قدمت دارد که خانه های قرینه این کوچه توسط استاد حسن بنا ساخته شده و حتی درختان کاشته شده در حیاط این خانه ها نیز در همان دوران به صورت قرینه و موازی کاشته شده اند.

کوچه لولاگر به دلیل قرینه بودن تمامی خانه ها وحتی درختان به عنوان متفاوت ترین کوچه پایتخت شناخته می شود

آبادیان افزود: کوچه لولاگر به دلیل قرینه بودن تمامی خانه ها وحتی درختان به عنوان متفاوت ترین کوچه پایتخت شناخته می شود.

وی از اقدامات انجام شده توسط بخش خصوصی با مشارکت شهرداری منطقه 11 که با رویکرد صیانت از بافت تاریخی و با تعریف کاربری فرهنگی و هنری به اجرا در آمده است گفت: با همکاری و مشارکت شهرداری منطقه 11 و بخش خصوصی مرمت 3 بنا در این کوچه که برای آن ها کاربری کافه گالری ، بوتیک هتل و فرهنگی تعریف شده است به پایان رسیده است.

آبادیان افزود: یکی از این 3 پلاک تبدیل به هتل شده است و در خانه قدیمی متعلق به دوره پهلوی ایجاد شده است که علاوه بر حفظ معماری و شکل اولیه این ملک قدیمی، برای 60تا 70 نفر نیز اشتغال ایجاد شده است.

شهردار منطقه 11 با بیان این که در راستای اجرای طرح "پهنه رودکی " به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی شهر تهران اقدامات بازآفرینی منظرشهری شامل کف سازی ومبلمان شهری اعم از نور پردازی و نیمکت در کوچه لولاگر انجام شده است؛ خاطر نشان کرد: یکی دیگر از این خانه ها تبدیل به کافه گالری شده و برای سومین پلاک نیز کاربری فرهنگی هنری تعریف شده است.

هتل بوتیک حنا در کوچه لولاگر واقع در خیابان نوفل لوشاتو قرار گرفته است و در مدت 2 سال مراحل مرمت و تجهیز آن انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 996166

وب گردی

وب گردی