امضای توافق‌نامه همکاری علمی و فرهنگی میان وزارت آموزش عالی عراق و دانشگاه آزاد اسلامی

توافق‌نامه همکاری علمی و فرهنگی میان وزارت آموزش عالی عراق و دانشگاه آزاد اسلامی به امضا رسید.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر 2 روزه کاری به کشور عراق، با دکتر قصی عبدالوهاب السهیل وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار به منظور عملیاتی کردن توافقات و مذاکرات انجام­ شده در سفر دکتر قصی عبدالوهاب السهیل وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق و هیأت همراه به تهران در روز سیزدهم بهمن ماه صورت گرفت.

دکتر طهرانچی در این دیدار بر آمادگی این دانشگاه برای ایجاد پل‌های همکاری و مبادلات فرهنگی با دانشگاه‌های عراق در زمینه‌های پژوهشی، علمی و تسهیل اقدامات مربوط به پذیرش دانشجویان عراقی تأکید کرد.

همچنین امجد عبدالنبی السواد مدیرکل اداره بورسیه و روابط فرهنگی وزارت آموزش عالی و پژوهش علمی عراق با اشاره به امضای توافق‌نامه همکاری علمی و فرهنگی با دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: این توافق بر تبادل بورسیه تحصیلی میان عراق و ایران و نیز نظارت مشترک اساتید دانشگاه‌های عراق و همتایان آنها در دانشگاه آزاد اسلامی بر پایان‌نامه‌ها و رساله‌های علمی و نیز اعطای فرصت‌های مطالعاتی پژوهشی به دانشجویان عراقی در برخی رشته‌های تخصصی علمی تأکید دارد.

دکتر طهرانچی در ادامه این سفر دو روزه، با سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و سرکنسول ایران در نجف اشرف دیدار و گفتگو کرد.

دیدار با رئیس دانشگاه المستنصریه کشور عراق و بازدید از بخش های آموزشی و پژوهشی دانشگاه المستنصریه از دیگر برنامه‌های سفر کوتاه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به کشور عراق بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 996169

وب گردی

وب گردی