روابط ایران و ژاپن بر بستر فرهنگی استوار است

رئیس مجلس گفت: روابط ایران و ژاپن بر بستر فرهنگی استوار است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛به نقل از خانه ملت،‌ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دومین روز سفر خود به ژاپن با "کی شی دا"رئیس گروه دوستی پارلمانی ژاپن و ایران دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به نقش موثر کی شی دا در گسترش روابط دو کشور افزود: روابط ایران و ژاپن بر بستر فرهنگی استوار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ذهن مردم ایران هیچ نقطه منفی نسبت به ملت ژاپن وجود ندارد و علاقه مند به گسترش روابط با کشور شما هستند، البته برخی کشورها در مسیر این روابط مشکلاتی ایجاد می کنند که باید برای مدیریت آن چاره اندیشی شود و به طور قطع نقش شما و گروه دوستی برای حل این مشکل موثر است.

لاریجانی با اشاره به نشست دیروز خود با برخی صنعتگران و شرکت های مهم اقتصادی توکیو گفت: این شرکت ها در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع دارویی و محیط زیست پروژه های مهمی را در ایران دنبال می کردند که فعالیت آنها متوقف شده است و مسئولان این شرکت ها بر این باور بودند که باید راه حلی در سیستم دولتی ژاپن اتخاذ شود که با توجه به تجربیات شما و کمک گروه دوستی می توانید در این زمینه گام بردارید و ما نیز به شما کمک خواهیم کرد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 996190

وب گردی

وب گردی