۲۴ بهمن؛ آغاز پذیرش طلبه در حوزه های علمیه/ ثبت نام تا ۲۷ اسفند ادامه دارد

معاون آموزش حوزه‌های علمیه از آغاز پذیرش طلبه در حوزه‌های علمیه‌ از امروز خبر داد و گفت: ثبت‌نام تا ۲۷ اسفندماه ادامه دارد و داوطلبان می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام مهدی رستم نژاد ظهر چهارشنبه در نشست خبری پذیرش حوزه‌های علمیه در سال تحصیلی ۱۳۹۸-۹۹ با اصحاب رسانه که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، با اشاره به اینکه حوزه در طول تاریخ سنگربان مرزهای عقیدتی و فکری جوامعه دینی بوده، اظهار کرد: حوزه علمیه در یکی از گذرگاه‌های حساس تاریخی قرار گرفته است؛ ندای انقلاب از حوزه برخاسته و حوزه پایگاه مکتب اهل بیت(ع) است.

وی ادامه داد: تیرهای شبهه و وسوسه متوجه کانون‌های دینی شده و تمامی معاندان اسلام همتشان را صرف این مسئله کرده‌اند تا دچار آسیب و اختلال کنند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه حوزه علمیه باید از مرزهای فکری و عقیدتی جوامع دینی پاسداری کند، افزود: سربازان حوزه علمیه‌ قبل از انقلاب و موقعیت کنونی باید از نظر تجهیز به علوم روز و مهارت‌های روزمره با توجه به نیازهای زمان و وضعیت موجود، متفاوت باشند.

حجت‌الاسلام رستم‌نژاد بیان کرد: پذیرش حوزه‌های علمیه از امروز ۲۴ بهمن‌ماه در دو مرحله برای سال تحصیلی ۹۸ -۹۹ آغاز شده که مرحله نخست تا ۲۷ اسفند و مرحله دوم از ۱۷ فروردین تا ۲۲ فروردین ثبت نام انجام شده و آزمون روز ۳۰ فروردین‌ماه ۹۸ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان از مقطع سیکل، دیپلم و دانشگاهی می‌توانند ثبت نام کنند، عنوان کرد: داوطلبان برای اطلاعات بیشتر به سایت معاونت آموزش حوزه‌های علمیه به آدرس http://howzeh-qom.ir ،کانال پذیرش حوزه‌های علمیه به آدرس http://eitaa.com/pazireshhoowzeh و مدیریت‌های استانی و مدارس علمیه سراسر کشور مراجعه کنند.

شرایط پذیرش در حوزه‌های علمیه

معاون آموزشی حوزه‌های علمیه ادامه داد: قبولی حداقل پایه نهم دوره اول متوسطه با حداکثر سن ۱۸ سال (متولدین ۱۳۸۰)، داشتن حداقل مدرک دیپلم، پیش دانشگاهی و یا دوازدهم دوره دوم متوسطه برای متقاضیان دوره سفیران هدایت، التزام به تعهدات و قوانین مرکز مدیریت حوزه­‌های علمیه، اضافه شدن مدت خدمت سربازی به حداکثر سن از شرایط ثبت نام در حوزه‌های علمیه است.

وی با اشاره به اینکه حافظ کل قرآن و نهج‌­البلاغه، حافظ یک ششم قرآن کریم یا نهج البلاغه، خانواده محترم ایثارگران، رتبه‌­های برتر علمی کشوری امتیازاتی است که در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه لحاظ می‌شود، اضافه کرد: ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه در سراسر کشور ۱۳ هزار نفر است اما در نهایت با توجه به تجربه سال‌های گذشته یک چهارم یعنی به طور تقریبی ۵ هزار نفر پذیرفته می‌شوند؛ چرا که پذیرش در حوزه‌های علمیه زمان‌بر است و ۶ ماه طول می‌کشد که در هر بخشی عده‌ای ریزش می‌کنند.

حجت الاسلام رستم‌نژاد با تأکید بر اینکه به دنبال بهترین‌ها هستیم و افرادی که واقعاً همت بالایی دارند باید وارد حوزه شوند، گفت: معاونت آموزش حوزه‌های علمیه به دنبال افزایش آمار، اعداد و ارقام نیست بلکه توانایی علمی، بومی سازی، آمادگی برای ادامه تحصیل در حوزه علمیه، پذیرش در مصاحبه علمی، از اولویت‌هایی است که در پذیرش داوطلبان لحاظ می‌شود.

وی اضافه کرد: در مطالعات انجام شده برای افق ۱۴۱۴ به ۱۰۰ هزار روحانی نیاز داریم اما با این‌وجود از دو سال پیش پذیرش محدودتر شده و تنها دلیل این مهم کیفی گزینی است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه بیشترین آمار پذیرش مربوط به داوطلبان با مدرک سیکل است، تصریح کرد: از ائمه جمعه و جماعات، مبلغین طرح هجرت، سازمان بسیج اساتید طلاب، مدیران مدارس آموزش پرورش، مدیران و طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه درخواست می‌کنیم که در این امر مهم، مقدس و حیاتی کمک کنند و افراد با آمادگی روحی و از خانواده‌های عمیق و اصیل را به شرکت در آزمون حوزه‌های علمیه دعوت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 996207

وب گردی

وب گردی