استفاده از شبکه نرونی برای پیش‌بینی رفتار نانوکامپوزیت‌ها

شرکت نانوگرافن با استفاده از پلتفورم شبیه‌سازی موفق به پیش‌بینی رفتار ترموپلاستیک نانوکامپوزیت‌ها شده‌است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، شرکت نانوگرافن (Nano Graphene) یکی از تولیدکنندگان نسل جدید مواد دوبعدی است. این شرکت اعلام کرد روش جدیدی برای استفاده از شبکه ‌نرونی در تحلیل داده‌های مربوط به تحقیقات خود ارائه کرده است. این شبکه که توسط محققان دانشگاه NYU توسعه داده شده‌است می‌تواند به سرعت فرمولاسیون مناسبی برای ساخت کامپوزیت‌های پیشرفته بهینه شده با گرافن ارائه داده و این نانوکامپوزیت‌ها را تحلیل کند. با این کار در زمان و هزینه صرفه‌جویی شده و شرکت نانوگرافن می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان نانوکامپوزیت مورد نظر را برای استفاده در حوزه خاصی طراحی کند در حالی که در حالت رایج باید با استفاده از آزمون‌های مختلف، بهترین فرمولاسیون مشخص شود.

ورسکرسنسکی از مدیران بخش تحقیق و توسعه این شرکت می‌گوید: « با همکاری مشترک دانشگاه NYU ما روش جدیدی برای پیش‌بینی رفتار گرمایی نانوکامپوزیت‌ها در محدوده دمایی و فشار مختلف ارائه کردیم. این راهبرد را می‌توان برای پیش‌بینی رفتار ترموپلاستیک مواد مختلف به کار برد. چنین فناوری گامی مهم در مسیر طراحی کامپوزیت‌های سه بعدی است.»

نیخیل گوپتا، استاد رشته مکانیک و هوافضای NYU که رهبر این تیم تحقیقات است به همراه ژیانبو زو که دانشجوی دکتری است در این پروژه با شرکت نانوگرافن همکاری دارد. این گروه شبکه‌ای ابداع کردند که به تولیدکنندگان امکان می‌دهند تا به بهینه‌سازی ویژگی‌های کامپوزیت‌ها برای استفاده در کاربردهای خاص بپردازند. چنین کاری در حالت عادی بسیار زمان‌بر و پرهزینه است و نیاز به تعداد زیادی نمونه دارد.

جزئیات مربوط به این فناوری در قالب مقاله‌ای با عنوان Artificial Neural Network Approach to Predict the Elastic Modulus from Dynamic Mechanical Analysis Results به چاپ رسیده است.

گوپتا می‌گوید: «استفاده از شبکه نرونی راهبردی برای پیش‌بینی خواص نانوکامپوزیت‌ها است که به ما کمک می‌کند تا در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنیم.»

ورسکرسنسکی می‌گوید: « این پروژه سرآغازی برای همکاری با تولیدکنندگان است تا با ما برای تولید کامپوزیت‌های گرافنی جدید همکاری کنند. اما این پروژه تنها یک مثال از پتانسیل‌های موجود در گروه ما برای همکاری با شرکت‌های مختلف است.»

انتهای پیام/

کد خبر: 996234

وب گردی

وب گردی