انعکاس مطلوب ظرفیت‎های گردشگری خوزستان منجر به گردش ثروت می شود

استاندار خوزستان با تأکید بر این‎که ظرفیت‎های غنی گردشگری استان باید به مردم استان‎های سراسر ایران نشان داده شوند گفت: انعکاس مطلوب این ظرفیت‎ها، گردش ثروت را در استان درپی خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از غرفه خوزستان در دومین روز از دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران با بیان این‎که برگزاری چنین نمایشگاهی از سوی سازمان میراث فرهنگی و حضور اداره‎کل میراث فرهنگی با هدف معرفی ظرفیت‎های غنی استان در حوزه گردشگری، کار بسیار ارزنده و ارزشمندی است افزود: شهرستان‎هایی مانند شوش، بهبهان، ماهشهر، هندیجان، ایذه و شادگان جزو مناطق پرظرفیتی هستند که باید در چنین نمایشگاهی همانند دزفول و شوشتر حضور فعالتری داشته باشند که این در گرو همیاری و همکاری مسئولان و فعالان گردشگری شهرستان‎ها است.

او در ادامه با تمجید از حضور قوی و فعال شهرستان‎های دزفول، شوشتر و اهواز در نمایشگاه امسال گفت: درحوزه گردشگری از استان زرخیز خوزستان‎ با آن‎همه ظرفیت غنی و وجود سه اثر ثبت جهانی، انتظار بیش از این‎ها است و امیدوارم در سال‎های آینده شاهد حضور قوی سایر شهرستان‎های استان هم در این نمایشگاه باشیم.

استاندار خوزستان با اشاره به این‎که گردشگری صنعت خوزستان همانند نفت مسجدسلیمان نیز جزو ظرفیت‎هایی است که باید بیش از این‎ها به آن توجه شود، اظهار امیدواری کرد: حرکتی که از سوی خوزستان طی سالیان اخیر برای شرکت در این نمایشگاه به صورت سالانه آغاز شده، سال به سال بسط و گسترش پیدا کند.

وی خواستار برنامه‎ریزی اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان از هم‌اینک برای شرکت در نمایشگاه سال بعد شد و افزود: مسئولان میراث فرهنگی استان می‎توانند باتشکیل تیم‎های مختلف استارت کار را برای حضور فعالتر در سال بعد بزنند و حتی در صورت امکان فضای بیشتری را برای غرفه خود دریافت کنند تا سایر شهرستان‎ها نیز بتوانند در گوشه‎ای از غرفه استان به معرفی ظرفیت‎های ناب خود بپردازند.

شریعتی بر لزوم همکاری شهرداری‎های شهرهای مختلف استان و پای کار آمدن آن‎ها تأکید کرد و گفت: همکاری شهرداری‎ها باعث می‎شود تا تمام شهرستان‎های استان خوزستان نیز بتوانند با حضور در این نمایشگاه ظرفیت‎های غنی خود را به مردم سراسر کشور و جهان نشان دهند.

او گفت: خوزستان آثاری در دل خود جای داده است که بعضاً در هیچ‌جای دنیا نمی‌توان همانند آن را یافت اما متأسفانه این ظرفیت‎ها به شکل مطلوب نمایان و منعکس نمی‎شود.

استاندار خوزستان افزود: برخی از مسئولان و وزیران کشور پس از سفر به خوزستان به من گفتند که ما اصلا چنین تصوری از خوزستان نداشتیم و نمیدانستیم این استان دارای چنین ظرفیتهایی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است و این خود نشانگر این است که ما باید ظرفیت‎های استان را به شکل مطلوب‎تر منعکس کنیم.

وی بیان کرد: تالاب هورالعظیم و تالاب شادگان از زیباترین تالابهای ایران و جهان هستند و باید بسیار بیشتر از اینها به مردم شناسانده شوند چرا که این ظرفیتهای غنی مردم را به سمت استان جذب میکنند و این موضوع حتما باید در برنامه گنجانده شود.

شریعتی جاذبه‎های گردشگری این استان را در مجموع بی‎نظیر خواند و با تأکید بر این‌که چنین نمایشگاهی باید در خود استان خوزستان نیز برگزار شود افزود: استانداری همواره این آمادگی را دارد تا زمینه برگزاری چنین رویدادهایی را فرآهم آورد و اعتبارات آن را نیز تأمین کند.

او خاطرنشان کرد: اگرچه نیاز است تا مردم استان خوزستان نیز از وجود برخی ظرفیت‎های پنهان استان در حوزه گردشگری آشنا شوند اما مهم‎تر این است که این ظرفیت‎ها به مردم استان‎های دیگر ایران نیز نشان داده شوند چرا که نیاز است گردش ثروت در استان و ورود پول به آن انجام شود تا تولید ثروت شکل گیرد و به تبع آن معیشت نیز برای مردم به شکل مطلوب‌تر فرآهم آید .

گفتنی است استان خوزستان در دوازدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع وابسته که تا 26 بهمنماه 97 با هدف معرفی زمینه‌ها و ظرفیت‌های صنعت گردشگری ایران، در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برپا خواهد بود، حضور دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 996253

وب گردی

وب گردی