نائینی: نیمی از دانشجویان ما غیر ایرانی هستند

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: ما تنها دانشگاه بین المللی کشور محسوب می شویم و در این بین تبادلات بسیاری با کشورهای دیگر در جهت توسعه علمی و آموزشی داشته ایم.

دکتر سید ابوالحسن نائینی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اظهار داشت: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که به نام بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی مزین شده، بیش از سه دهه در راستای ارتقای سطح آموزش عالی کشور گام برداشته و مقام معظم رهبری هم نگاهی ویژه به این دانشگاه داشته است.

وی ادامه داد: پیشوند بین المللی در نام دانشگاه امام خمینی (ره) نشان از توجه ما به تربیت دانشجویان غیر ایرانی است. یکی از افتخارات ما، حضور پررنگ دانشجویان خارجی در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن سال 1397 بود که درک مردم کشورهای دیگر از حقانیت انقلاب اسلامی را نشان داد. دانشجویان خارجی ما هر ساله با شور و شوق و به خواست خودشان در راهپیمایی شرکت می کنند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تصریح کرد: به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، ساختمان جدید دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه را افتتاح کردیم. مراسم افتتاح با حضور مسئولان شهری و استانی و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد و دانشجویان سه رشته شهرسازی، مرمت و معماری تا مقطع دکتری در این دانشکده درس می خوانند.

نائینی با اشاره به تبادلات بین المللی دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین گفت: ما نزدیک به 10 هزار دانشجو داریم که طبق آیین نامه باید نیمی از این تعداد غیر ایرانی باشند اما در حال حاضر بیش از 15 درصد خارجی هستند. ما در حال حرکت به سمت هدف‌گذاری خود هستیم. ما تنها دانشگاه بین المللی کشور محسوب می شویم و در این بین تبادلات بسیاری با کشورهای دیگر در جهت توسعه علمی و آموزشی داشته ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با کشورهای زیادی در زمینه تبادل دانشجو و استاد همکاری داشته ایم که می توان به کشورهایی مثل کنیا، تاجیکستان و روسیه اشاره کرد. تفاهم نامه هایی امضا کرده ایم تا بتوانیم گامی مؤثر در جهت ارتقای سطح کیفی آموزش عالی و آشنایی با علوم روز برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 996304

وب گردی

وب گردی