همایش ورشو باید درباره خاورمیانه باشد، اما در نهایت تنها درباره ایران بود

دستیار وزیر خارجه آلمان با انتشار توئیتی به محتوای ضدایرانی همایش ورشو واکنش نشان داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ نیلز آنین، دستیار وزیر امور خارجه آلمان که به نمایندگی از این کشور در همایش ضدایرانی آمریکا در ورشو، پایتخت لهستان، شرکت کرده است،با انتشار توئیتی اعتراض برلین را به محتوای ضدایرانی این نشست ابراز کرد.

آنین در این توئیت نوشت: «همایش ورشو باید درباره (دستیابی به) صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه باشد. در نهایت، این هماش تنها درباره ایران بود».

دستیار وزیر امور خارجه آلمان در ادامه این توئیت نوشت: «پاسخ ما بسیار ساده است. اروپا متحد و محتاط است. ما بر فشار و مذاکره تکیه کرده ایم. اروپا در کنار برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) می‌ایستد».

آنین این توئیت را پس از آن منتشر می‌کند که مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، امروز طی سخنرانی خود در نشست ورشو، اروپا را به دلیل حمایت از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی به باد انتقاد گرفت.

پنس گفت: «اروپایی‌ها از تلاش‌های آمریکا برای مقابله با ایران حمایت نکرده و سازوکاری را برای مقابله با تحریم‌های آمریکا ایجاد کرده‌اند. وقت فرا رسیده است که دوستان اروپایی ما نیز با خروج از برجام برای فشار علیه ایران به ما بپیوندند».

معاون ترامپ سازوکار مالی ایران-اروپا موسوم به «اینستکس» را گامی حساب‌نشده خواند که تنها «ایران را تقویت، اتحادیه اروپا را تضعیف و شکاف در روابط میان اروپا و ایالات متحده را عمیق‌تر» می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 996323

وب گردی

وب گردی