آیا مقصود ترامپ از مراقب ایران بودن، عملیات تروریستی بود؟

یک وبگاه خبری-تحلیلی لبنانی نوشت، اگر به سخن اخیر رئیس جمهور آمریکا دقت کنیم که در آن، هدف از بقای نیروهای خود در عراق را زیر نظر قرار دادن ایران، عنوان کرد، معنای حادثه تروریستی سیستان را متوجه می‌شویم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ حمله تروریستی روز چهارشنبه به اتوبوس متعلق به سپاه پاسداران در جاده «خاش-زاهدان» در استان سیستان و بلوچستان 27 شهید بر جای گذاشت.

پایگاه خبری العهد لبنان به قلم «شارل أبی نادر» به این حمله تروریستی پرداخت و گزارش داد، این نخستین بار نیست که ایران هدف عملیات تروریستی قرار می‌گیرد؛ بلکه چندین عملیات تروریستی از این جنس، در این کشور رخ داده است.

العهد با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای منطقه با تروریسم و مقابله با آن دست به گریبان هستند، بین این عملیات و عملیات تروریستی که اواخر سپتامبر 2018 در اهواز رخ داد، مقایسه کرده است.

عملیات تروریستی اهواز در سپتامبر گذشته و در جریان یک مراسم رژه نظامی [به مناسبت هفته دفاع مقدس] رخ داد که یگان‌های بسیج و سپاه پاسداران مسئول برگزاری آن بودند و در منطقه‌ای صورت گرفت که از نظر تاریخی، جغرافیایی و مردمی حساست ویژه‌ای داشت و در پایان دوره شکست خورده فشارهای آمریکا و کشورهای منطقه بر داخل ایران انجام شد.

العهد گزارش داد، این حمله زمانی صورت گرفت که تحریک ملت ایران برای ایجاد ناآرامی‌های داخلی که به کودتا علیه نظام منجر شود، شکست خورد. همزمان با این مسئله، فشارهای بین‌المللی سختی به رهبری آمریکا به ایران وارد شد که در ابعاد اقتصادی، دیپلماسی و رسانه‌ای بود و پس از خروج واشنگتن از برجام صورت گرفت؛ خروجی که باعث نشد انسجام نظام حاکم در ایران از بین برود.

عملیات تروریستی اهواز نیز یک رژه نظامی را هدف قرار دارد تا پیام دقیقی از سوی آمریکا برای انتخاب هدفی باشد که نمایانگر قدرت نظام ایران است و از نظر امنیتی و مردمی نیز دارای حساسیت زیادی بود.

بنا بر این گزارش، عملیات روز گذشته در بلوچستان، علیه نیروهایی صورت گرفت که وظیفه مراقبت، حمایت و حراست از مرزهای جنوب شرقی ایران با پاکستان را بر عهده داشتند و در منطقه حساسی رخ داد که همیشه عرصه عملیاتهای تروریستی بوده که منبع آن، بلوچستان پاکستان است. این عملیات را گروه افراطی انجام داد که در زمانهای مشکوک دست به عملیات می‌زند و همیشه با فشارهای خارجی و منطقه‌ای به تهران ارتباط دارد.

العهد در ادامه اعلام کرد، عملیات روز گذشته با پایان جشنهای چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران هم‌زمان بود؛ زیرا انقلاب ایران، امروز و پس از چهل سال چالش، همچنان منسجم و قدرتمند در برابر ائتلاف گسترده‌ متشکل از کشورهای غربی و منطقه‌ای ایستاده است. در واقع این عملیات، برآیند نشست ورشو است که در لهستان علیه تهران در حال برگزار است.

به گزارش العهد، دو عملیات تروریستی که در اهواز و سیستان‌وبلوچستان صورت گرفت و با توجه به شرایط، اهداف، سطح مورد هدف، ماهیت تروریستی حرفه‌ای آن در وارد کردن محموله‌های مواد منفجره در یک منطقه شبه نظامی، فقط یک عملیات تروریستی بین‌المللی سازمان یافته است، نه یک عملیات تروریستی فردی که یک گروه تندرو حاضر در مرزهای پاکستان و ایران دست به انجام آن بزند.

بنا بر این گزارش، اگر به اظهار نظر اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نگاه کنیم که در آن، هدف از بقای نیروهای خود در عراق را زیر نظر قرار دادن ایران، عنوان کرد، و با توجه به توانمندی‌های واشنگتن در ارتباطات، رصد هوایی و زمینی و شنود، آیا می‌توان به این نتیجه رسید که منظور ترامپ به صورت تلویحی از تحت نظر قرار دادن ایران، انجام عملیات تروریستی بین‌المللی سازمان یافته است؟.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 996326

وب گردی

وب گردی