ترکی الفیصل: به نتانیاهو نیاز نداریم تا توضیح دهیم ایران تهدید است

رئیس پیشین دستگاه اطلاعات عربستان سعودی ادعا کرد، ایران برای منطقه تهدید است و ریاض نیازی به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای توضیح این موضوع ندارد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی بخش دیگری از سلسله گزارش‌ها درباره روابط این رژیم با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را منتشر کرد و این قسمت به مصاحبه «باراک راوید» خبرنگار اسرائیلی با «ترکی الفیصل» رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان سعودی اختصاص داشت.

الفیصل در این گفت‌وگو اعلام کرد، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی زمانی که نمی‌گوید امکان گرم کردن روابط اسرائیلی-سعودی بدون پیشرفت روند صلح با فلسطینی‌ها وجود دارد، در حال فریب افکار عمومی اسرائیلی‌هاست؛ وی می‌خواهد ابتدا عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی را به صورت کامل انجام دهد و پس از آن مسأله فلسطین حل شود، از نظر سعودی‌ها این بی‌فایده است و باید برعکس باشد.

رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان سعودی در این مصاحبه که در کشوری اروپایی انجام شد، اعلام کرد، ریاض از زمان اتخاذ طرح «صلح عربی»، بارها به تل‌آویو پیشنهاد امضای توافق صلح را داده اما بی‌فایده بوده است.

ترکی الفیصل ادامه داد: سعودی به نخست‌وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو نیاز ندارد تا برای وی توضیح دهد ایران ، تهدیدی برای منطقه است زیرا خود واقعیت، این را نشان می‌دهد.

الفیصل به خبرنگار اسرائیلی: با یک دختر عرب ازدواج کن

داوید بخشی از دیدار خود با الفیصل را در صفحه توئیتر خود منتشر کرده است ؛ وی تلاش می‌کند که با زبان عربی با ترکی الفیصل صحبت کنم و الفیصل به وی پیشنهاد می‌دهد (برای بهتر شدن مکالمه) با دختری عرب ازدواج کند.

داوید در ادامه از الفیصل دعوت می‌کند به خانه‌اش در تل‌آویو بیاید و وی جواب می‌دهد: یک کشیش که زیاد به اسرائیل می‌رود تصویری از خیابان «ملک فیصل» در قدس را برای من فرستاده؛ زمانی که به آنجا بروم یکی از مکان‌هایی که از آن دیدن خواهم کرد همین خیابان است.

ترکی الفیصل هفته جاری گفت‌وگوی دیگری با شبکه «سی. ان. بی. سی» داشت و ابراز امیدواری کرد تحریم‌های اعمال شده علیه ایران منجر به تغییر رفتارش شود. وی گفت: «من درباره ایران در گذشته توضیح داده‌ام و فکر می‌کنم این توصیف هنوز مناسب است. ایران ببر کاغذی با پنجه‌های فولادی است».

الفیصل ادامه داد: «پنجه‌های فولادی شبه نظامیانی هستند که در سراسر خاورمیانه ایجاد شده‌اند؛ چه حزب الله (در لبنان) چه حوثی‌ها (در یمن) یا العباس (در سوریه) یا شبه نظامیان مختلف در عراق و سوریه که هدف اصلی آن‌ها نفوذ بیشتر ایران و تسلط آن در خاورمیانه است».

الفیصل سپس مدعی شد ایران با فقر، اعتراض و دولت «ناکارآمد» رو به رو است و افزود که نمی‌داند آیا تغییر رژیم در ایران صورت می‌گیرد یا خیر، اما امیدوار است تحریم‌های آمریکا رفتار ایران را تغییر دهد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 996329

وب گردی

وب گردی