آیین نامه ادغام و تجمیع مراکز آموزش عالی تدوین می‌شود

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی از تدوین آیین نامه نحوه ادغام و تجمیع مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها در راستای ساماندهی آموزش عالی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، علی آهون منش گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای ساماندهی آموزش عالی، در حال تدوین آیین نامه ای برای ادغام و تجمیع مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: با تدوین و ابلاغ آیین نامه مذکور، سازوکار ادغام و تجمیع مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها مشخص می شود.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی افزود: در حال حاضر نحوه ادغام مراکز و دانشگاه ها مشخص نیست، اخیرا وزارت علوم اعلام کرد ۵۰ مرکز غیرانتفاعی تعطیل شده و ۷۰ مرکز نیز به دلیل عدم رعایت استاندارها ظرفیت آن صفر شده است.

وی ادامه داد: ما از وزارت علوم گلایه مند هستیم چرا که جایی اعلام نشد از ۳۸۵ مرکز غیرانتفاعی ۲۵۰ مرکز به دلیل داشتن استانداردها و خوب بودن در حال فعالیت هستند.

آهون منش افزود: دانشگاه های رقیب ما از این موضوع سوء استفاده کرده و عنوان می کنند ۱۲۰ مرکز غیرانتفاعی ظرفیت اش صفر و یا تعطیل شده است، عنوان نمی شود ۲۵۰ مرکز باقیمانده در حال فعالیت هستند، این مسئله برای خانواده ها ابهام ایجاد کرده است و موجب گلایه ما بود.

وی با اشاره به ادغام مراکز و دانشگاه های غیرانتفاعی گفت: ادغام این مراکز به نفع آنها بوده و هزینه آنها را کاهش می دهد و اگر وزارت علوم امتیازی مانند افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو به این مراکز ادغام شده، اختصاص دهد، تعداد بیشتری از مراکز برای این کار اقدام می کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 996336

وب گردی

وب گردی