با قرص‌های لاغری پشه‌ها از مکیدن خون منصرف شدند

این یک حقیقت است که وقتی اشتهای شما از بین می رود، دیگر علاقه‌ای به خوردن نخواهید داشت. حال دانشمندان یک روشی برای القای مصنوعی چنین حسی به پشه‌ها ایجاد کرده‌اند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز،این یک حقیقت است که وقتی اشتهای شما از بین می رود، دیگر علاقه‌ای به خوردن نخواهید داشت. حال دانشمندان یک روشی برای القای مصنوعی چنین حسی به پشه‌ها ایجاد کرده‌اند و به همین دلیل آن ها دیگر علاقه‌ای به خوردن خون انسان‌ها ندارند.

زمانی که پشه‌های مونث تغذیه می‌شوند، بدن آن‌ها مولکول‌های پروتئینی خاصی که با نام نوروپپتید شناخته می‌شوند را تولید می‌کند. در نتیجه این اتفاق، پشه‌ها تا زمانی که به خون بیشتری نیاز نداشته باشند از پرخوری پرهیز می‌کنند.

محققان دانشگاه راکفلر در نیویورک آمریکا طی آزمایشات اخیرا خود برای ایجاد تغییر در گیرندهای پشه و فرمان دادن به نوروپپتیدها تلاش کردند. مشکل آن‌جایی بود که انواع مختلفی از نوروپپتید وجود دارند و در نتیجه ترکیب‌های مختلفی باید مورد آزمایش قرار گیرند.

به جای این کار، آن‌ها از داروهای لاغری انسان‌ها استفاده کردند. این داروها با فعال کردن یک نوروپپتید خاص کار می‌کنند. هنگامی که پشه‌های مونث از یک محلول شور حاوی این داروها تغذیه شدند، یک نوع گیرنده خاصی در حشرات فعال شد که در نتیجه آن، پشه‌های ذکر شده دیگر علاقه‌ی به غذای همیشگی خود نداشتند.

البته استفاده از راه حل های دارویی ایده چندان مناسبی نیست زیرا به محض انجام چنین کاری باید منتظر رخ دادن تاثیر این قضیه روی زندگی انسان و دیگر گونه‌ها باشیم. با توجه به این موضوع، محققان موفق به کشف مولکول خاصی شده اند که تنها چنین چیزی را در پشه‌ها فعال می‌کند و عملکردی مشابه با داروهای لاغری دارد.

حال محققان امیدوار هستند بتوانند با تولید نسخه‌ای از این مولکول‌ها، از تجمع پشه‌ها در محل‌هایی که باعث مزاحمت می‌شوند جلوگیری کنند.

منبع: http://New Atlas

انتهای پیام/

کد خبر: 996341

وب گردی

وب گردی