«فیس بوک» منتقدان خود را زیر نظر دارد؟

غول دنیای شبکه‌های اجتماعی «فیس بوک»، مهاجمان و تهدیدکنندگان دفاتر و کارمندان خود را زیر نظر قرار داده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، فیس بوک از یک برنامه ویژه برای نظارت علیه تهدیدات ضد دفاتر و کارکنان این شرکت استفاده می کند و به طور منظم افرادی را که می‌توانند به این شرکت حمله کنند را زیر نظر قرار داده است.

شبکه خبری آمریکایی « CNBC » اعلام کرد فیس بوک از سال 2008 از این برنامه استفاده میکند.

این شرکت دارای لیستی به نام « BOLO » است که مخفف « be on lookout» به معنی «نظارت» است و این لیست هر هفته به‌روز می شود.

گروه امنیت فیزیکی فیس بوک به « CNBC » گفته است که این لیست در سال 2008 ایجاد شد و این فهرست شامل صدها نفر از جمله چهار پرسنل سابق تیم امنیتی این شرکت است.

با توجه به این، وقتی که یک مخاطب جدید به لیست BOLO اضافه می شود، فیس بوک، پرسنل امنیتی را مطلع می کند و یک اطلاعات کوتاه که شامل نام، عکس، محل اقامت و دلیل اضافه شدن شخص به لیست، به BOLO اضافه می شود.

سپس تیم امنیتی شروع به نظارت بر این افراد می کنند. با توجه به نوع تهدید، فیس بوک ممکن است از واحد امنیت برای محافظت از شخص مورد تهدید واقع شده در محل کار‌، درخواست کمک کند و یا اسکورت برای محافظت وی درخواست کند.

یکی از کارکنان سابق تیم حفاظت از شرکت گفت اگر فردی حتی اقدام به ناسزاگویی نیز بکند به لیست اضافه می شود. بسیاری از مردم نمی دانند که اسمشان در فهرست ثبت شده است.

فیس بوک دارای 2.7 میلیارد کاربر است که اگر 0.01 نفر از این تعداد اقدام به تهدید بکنند شرکت با 270 هزار ریسک امنیتی روبه‌رو می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 996371

وب گردی

وب گردی