نیلی: انقلاب اسلامی به شکوفایی علمی و آموزشی کشور کمک کرده است

رئیس دانشگاه تهران گفت: به جرئت می توان گفت دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در حوزه آموزش عالی پررنگ‌تر و برجسته‌تر از دیگر زمینه‌ها بوده است.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره حضور دانشجویان دانشگاه تهران در مراسم راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروی انقلاب اسلامی اظهار داشت: جامعه دانشگاهی، جامعه بیدار و همیشه در صحنه ماست که در بزنگاه ها پیشرو بوده و ارادت خود را به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی اثبات کرده است.

وی ادامه داد: دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه تهران هم در چهل سال گذشته همراه با مردم در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن شرکت کرده اند و این بار نیز چنین اتفاقی رخ داد.

رئیس دانشگاه تهران گفت: به جرئت می توان گفت دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در حوزه آموزش عالی پررنگ‌تر و برجسته‌تر از دیگر زمینه ها بوده است. مقایسه های آماری بین چهل سال اخیر و دوران پیش از انقلاب نشان می دهد، پیروزی انقلاب اسلامی تا چه اندازه به شکوفایی علمی و آموزشی کشور کمک کرده است.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به مشکلات مالی دانشگاه‌ها تصریح کرد: در فاصله یک ماه باقی مانده به پایان سال 1397، هنوز 25 درصد از بودجه در نظر گرفته شده برای دانشگاه تهران پرداخت نشده است.

وی در پایان تاکید کرد: هم دانشگاه تهران و هم دیگر دانشگاه های کشور برای دستیابی به اهداف ترسیم شده نیاز به دریافت کامل بودجه دارند و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هر چه سریع‌تر بقیه بودجه را پرداخت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 996374

وب گردی

وب گردی