وزارت کار رتبه اول در پاسخگویی و شفافیت را کسب کرد

براساس جدول منتشر شده از سوی دبیرخانه سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان پاسخگوترین و شفاف‌ترین سازمان به این سامانه معرفی شده است.

به گزارش ایسکانیوز، روزبه کردونی -رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی- با اشاره به اهمیت توجه دستگاه‌ها به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: طبق اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و براساس جدول منتشر شده از بین 53 دستگاه، وزارتخانه و استانداری، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی رتبه یک را در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تا 23 بهمن 97 کسب کرده است.

وی ادامه داد: براساس آمار اعلام شده در مجموع 1009 سند از 53 دستگاه منتشر شده، 332 سند مربوط به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی انتشار یافته است که حدود یک‌سوم کل اسناد منتشر شده را شامل می‌شود.

کردونی با اشاره به اینکه اسناد منتشر شده در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به دنبال درخواست عموم مردم و سوال‌هایی است که آنها مطرح کرده‌اند، منتشر شده است، افزود: بیشتر سوالات و سندهایی که متقاضیان از طریق این سامانه از وزارت کار درخواست کرده‌اند پیرامون انتشار قوانین و مقررات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و اطلاعات مربوط به حوزه وزارتخانه بوده است. همچنین مسائل مربوط به روابط کارگری و کارفرمایی نیز از جمله سوالاتی بود که از وزارت کار در این سامانه سوال شده و وزارتخانه به این سوالات جواب داده است.

وی با اشاره به اینکه اسنادی که از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی منتشر شده؛ تمام سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه را دربرمی‌گیرد، افزود: براساس سیاست‌های وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی شفافیت سرلوحه کار اصلی این وزارتخانه است و ما در مسیر پاسخگویی به عموم خود را ملزم به پاسخگویی به افکار عمومی می‌دانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 996377

وب گردی

وب گردی