ورود نیرو و تجهیزات جدید ارتش آمریکا به شمال عراق

یکی از مسئولان عالی رتبه سازمان بدر از ورود نیرو و تجهیزات نظامی جدید آمریکایی به یکی پایگاه نظامی واقع در شمال عراق خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «محمد مهدی البیاتی»، مسئول محور شمال سازمان بدر اعلام کرد: پایگاه نظامی «کی وان» در استان نفت خیز کرکوک در شمال عراق شاهد ورود خودروهای نظامی، تجهیزات پیشرفته و همچنین نیروهای رزمی جدید آمریکایی بوده است.

مسئول محور شمال سازمان بدر در این باره تاکید کرد که شمار نیروهای آمریکایی موجود در پایگاه کی وان کرکوک همانند شمار نیروهای این کشور در پایگاه هوایی عین الاسد در استان مرزی الانبار در غرب عراق است که نزدیک به پنج هزار نیروی رزمی برآورد می شوند.

البیاتی ضمن اعلام این که نیروهای مذکور آمریکایی چندین بار در اطراف کرکوک عملیات شناسایی نظامی و ماموریت انجام دادند که آخرین مورد آن گشت زنی در مناطق الحویجه، الریاض و الرشاد بوده، از دولت فدرال عراق درخواست کرد که ضمن اتخاذ موضع در قبال این نیروهای رزمی، دلیل حضور آنها در کرکوک را نیز بیان کند.

در همین حال، «قصی الانباری»، مدیر دفتر سازمان بدر در استان الانبار نیز فاش کرد که حضور نیروهای آمریکایی در این استان علنی شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 996379

وب گردی

وب گردی