اسرائیل حق دارد از خود در برابر ایران دفاع کند!

وزیر خارجه امارات طی اظهاراتی مدعی شده است که رژیم صهیونیستی حق دارد از خود در برابر به اصطلاح «خطر ایران» دفاع کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، به نقل از روسیاالیوم، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یک کلیپ تصویری منتشر کرده است که در آن «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات مدعی می‌شود که اسرائیل حق دفاع از خود در برابر «خطر ایران» را دارد.

در این ویدئو، وزیر خارجه امارات کنار «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین و «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی نشسته است و آنها در جریان نشستی که در حاشیه کنفرانس ورشو برگزار شد، از ضرورت مقابله با نفوذ ایران سخن می‌گویند.

در دقیقه 13 این ویدئوی تصویری، وزیر اماراتی در واکنش به سوالی درباره تحرکات نظامی اسرائیل در سوریه علیه نیروهای ایرانی و حزب‌الله لبنان، می‌گوید: «هر دولتی حق دفاع از خود در برابر خطرات دولت دیگر را دارد.»

اظهارات جنجالی و ضد ایرانی این سه وزیر فقط فراتر رفت تا جایی‌که وزیر خارجه بحرین نیز در سخنانی بی‌اساس مدعی شد که امروز خطر ایران چالشی مهم‌تر از قضیه فلسطین است.

آل‌خلیفه گفت: «ما از اختلافات فلسطینیان و اسرائیلی‌ها به عنوان مهم‌ترین مسئله، سخن می‌گوییم؛ ولی ما بعدا چالش بزرگ را شاهدی بودیم و چیزی بسیار بد، در واقع بسیار بد در عصر حاضر دیدیم و آن جمهوری اسلامی ایران است.»

آمریکا ماه گذشته برگزاری یک نشست در لهستان درباره ایران را اعلام کرده بود؛ ولی بعد از گذشت چند روز و به دلیل عدم استقبال از این نشست ضد ایرانی توسط کشورهای به‌ویژه اروپایی، وزارت خارجه آمریکا و لهستان موضوعات محوری نشست را تغییر داده و ترجیح دادند از بیان نام ایران در آن خودداری کنند و بر موضوعات کلی‌تر درباره بحران‌های خاورمیانه بسنده کردند.

این نشست دو روزه در ورشو، روز گذشته به کار خود پایان داد. مهم‌ترین چهره‌های حاضر در این نشست «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 996382

وب گردی

وب گردی