تلاش آمریکا برای ایجاد ائتلاف ضدایرانی مخرب است

نماینده روسیه در شورای امنیت برگزاری کنفرانس ورشو به ابتکارعمل آمریکا درباره مسائل خاورمیانه را صرفا گویای تلاش واشنگتن برای ایجاد ائتلافی ضدایرانی ارزیابی کرد که کمکی به حل مشکلات متعدد در منطقه نخواهد کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ به نقل از خبرگزاری «تاس»، "واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل‎ شب گذشته در تفسیر برگزاری کنفرانسی به ابتکارعمل آمریکا در ورشو درباره مسائل خاورمیانه تاکید کرد که تلاش واشنگتن برای ایجاد یک ائتلاف ضدایرانی که در جریان این نشست کاملا آشکار است، هیچ کمکی به حل و فصل مشکلات متعدد در منطقه خاورمیانه نخواهد کرد.

روز پنجشنبه در پایتخت لهستان کنفرانس بین المللی در سطح وزرای خارجه درباره مسائل خاورمیانه که از سوی واشنگتن و ورشو ترتیب داده شده بود، به کار خود پایان داد. طرف لهستانی در پایان این نشست اطمینان داد که عملا موضوع ایران در مباحثات صورت گرفته مطرح نشده، درحالیکه اظهارات مقامات آمریکایی نشان می‌دهد که مسئله کاملا برعکس بوده است. "مایک پامپئو" وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن خواستار شکل گیری یک رژیم تحریم‌های بین المللی شدیدالحن علیه تهران شده و تلاش برای اعمال فشار بر ایران را افزایش خواهد داد.

نماینده روسیه در سازمان ملل در رابطه با ونزوئلا نیز گفت، این کشور درصورت ضرورت پیش‌نویس قطعنامه مورد نظر خود درباره ونزوئلا که در آن استقلال و تمامیت ارضی این کشور مورد تاکید قرار گرفته را در شورای امنیت به رای خواهد گذاشت.

نبنزیا یادآور شد که روسیه امیدوار است که بحران سیاسی در ونزوئلا مسالمت آمیز حل و فصل شده و هر نوع سناریوی نظامی در این رابطه بطور کامل حذف شود.

لازم به یادآوری است که آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای شورای امنیت آماده کرده که در آن بر ضرورت انجام انتخابات جدید ریاست جمهوری در ونزوئلا تاکید شده است. روسیه نیز سندی را در این رابطه تهیه کرده که در آن از استقلال و تمامیت ارضی ونزوئلا حمایت شده و خواستار استفاده از روش‌های صرفا سیاسی-دیپلماتیک برای حل و فصل اوضاع در این کشور شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 996386

وب گردی

وب گردی