سفیر سابق آفریقای جنوبی در ایران، بازداشت شد

سفیر سابق آفریقای جنوبی در ارتباط با اتهاماتش پیرامون دریافت رشوه برای کمک به شرکت «ام‌تی‌ان» جهت فعالیت در ایران دستگیر شده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ «یوسف سالوجی»، سفیر سابق آفریقای جنوبی که قبلاً به دریافت رشوه در ارتباط با مجوز فعالیت شرکت مخابراتی «ام‌تی‌ان» در ایران متهم شده بازداشت شده است.

پلیس امروز جمعه اعلام کرد سالوجی بازداشت شده است. سالوجی که اکنون بازنشسته است اتهامات فساد مالی در ارتباط با پرونده گروه ام‌تی‌ان را رد کرده است.

پلیس آفریقای جنوبی گفته سالوجی پس از دریافت رشوه‌ای به ارزش ۱۰۰ هزار دلار به شرکت ام‌تی‌ان کمک کرده در مناقصه‌ای برای کسب مجوز فعالیت ۱۵ ساله در ایران، برنده شود.

گفته می‌شود این قرارداد، ۳۱.۶ میلیارد دلار ارزش داشته و به ام‌تی‌ان کمک کرده شرکت «ترک‌سل» را کنار بزند. ترک‌سل پیش از این در دادگاهی در واشنگتن از «ام‌تی‌ان» به دلیل پرداخت رشوه به ایران شکایت کرده بود.

خبرگزاری رویترز نوشته بازداشت سفیر سابق آفریقای جنوبی، اولین تحول ملموس از ژوئن ۲۰۱۸ در ارتباط با پرونده ادعاهای فساد در ارتباط با «ام‌تی‌ان» است.

گروه «ام‌تی‌ان» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ام‌تی‌ان همواره این موضوع را که شواهد موثقی در خصوص وعده پرداخت پول به سالوجی وجود دارد یا اینکه سالوجی پولی از ام‌تی‌ان دریافت کرده، رد کرده است.»

شرکت ام‌تی‌ان گفته به نظر می‌رسد این ادعاها بر اساس ادله‌ای مطرح می‌شوند که یکی از کارکنان ناراضی این شرکت ارائه کرده و یک هیئت منصفه مستقل در سال ۲۰۱۳ آنها را رد کرده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 996390

وب گردی

وب گردی