دانشگاه آزاد اسلامی، سطح سواد جامعه را افزایش داده است

عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، گفت: در سال‌های اخیر یکی از مهم ترین جنبه های مثبت شکل گیری و پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی این بوده که متوسط سطح سواد مردم جامعه بسیار بالا رفته است.

دکتر غلامرضا ذاکرصالحی عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: در واقع دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع زمانی تاسیس شد که ظرفیت کمی دانشگاه های دولتی بسیار اندک بود و نیاز بود مراکز علمی جدیدی ایجاد شود تا فشار تقاضای جامعه را برای کسب علم و دانش کاهش دهد.

وی ادامه داد: در شرایطی که واقعا به وجود مراکزی مانند واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای مختلف کشور نیاز بود، این موسسات شکل گرفتند و با حمایت های مردمی به فعالیت خود ادامه دادند و روز به روز نیز پیشرفت خوبی داشتند.

ذاکر صالحی تصریح کرد: در سال های اخیر، یکی از مهم ترین جنبه های مثبت شکل گیری و پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی این بوده که متوسط سطح سواد مردم جامعه بسیار بالا رفته است.

وی افزود: در واقع می توان گفت که پس از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی سطح دسترسی خانواده ها به آموزش عالی بسیار بالا رفت که این موضوع یکی از نقاط قوت آن نیز بوده است.

ذاکرصالحی در پایان تاکید کرد: این اتفاق موجب شد تا دانشگاه های دولتی و سطح یک کشور نیز بتوانند بهتر از گذشته بر حوزه‌های پژوهشی و فناوری تمرکز کنند و به دنبال آن توانستند موفقیت های متعددی در رشته های مختلف کسب کنند که قطعا وجود دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک مرکز بزرگ علمی در کشور این مسیر را هموار کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 996392

وب گردی

وب گردی