جوانان را از طریق شیوه های قرآنی با سبک زندگی ایرانی - اسلامی مانوس کنیم

نابغه قرآنی کشورمان گفت: ما نه تنها جوانان را باید با آموزه های زندگی قرآنی آشنا و مانوس کنیم، بلکه رسالت داریم با شیوه های قرآنی سبک زندگی ایرانی - اسلامی را به آنان بیاموزیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید محمد حسین طباطبایی نابغه قرآنی کشورمان در حاشیه برگزاری همایش "فصل رویش، تجلیل از رویش های جوان انقلاب" گفت: ما ایرانیان غنی ترین فرهنگ را داریم. قرآن کریم، روایات معصومین، سیره اهل بیت و در تمام جزئیات و فرع ها، دین مبین اسلام سفارشات بسیاری به ما دارد. خیلی ها شاید از این امر غافل باشند اما خوب می دانیم که دین ما پر است از سفارش های اخلاقی، اعتقادی و تربیتی.

وی افزود: در رابطه با این مسائل تاکنون کارهای ارزنده ای صورت گرفته است و مسئولان مربوطه از ابعاد مختلف فرهنگی، پژوهشی و پرورشی از این امر حمایت های خوبی کرده اند. ما باید از پتانسیل جوانان مان و ظرفیت های آنها چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی بیشترین بهره برداری را کنیم. متاسفانه عامه مردم از این مسائل آگاه و آشنا نیستند و با توجه به گرای غلطی که دشمنان نظام و انقلاب دارند می دهند، باید برنامه های آموزشی و پرورشی خوبی از سوی مسئولین ذیربط صورت بگیرد.

طباطبایی با بیان اینکه امروز دشمنان ما به غلط مسائلی را دنبال می کنند تا به اهداف شوم شان برسند و درخواست شان هم از خانواده های ما این است که تفکر و الگوی آنان را پیگیری و دنبال کنند، افزود: مطمئنا الگوهای تربیتی غربی در دل خانواده های ما به راه کج ختم خواهد شد. ما باید از همین راه ها و تبلیغات و امکانات بر علیه خود آنها استفاده کرده و در مقابل شان بایستیم و بی شک تحقق این امر نیازمند تفکر، تعامل و وحدت نظر است.

وی تاکید کرد: پیرو فرمایشات رهبری با توجه به ضرورت آشنایی جوانان با سبک زندگی ایرانی- اسلامی و در فضایی که شبکه های اجتماعی فرهنگ نامانوسی را در میان نسل جوان ترویج می کنند، طبیعتا نقش و وظیفه افرادی همچون بنده در این عرصه این است که از اعتبار و توانایی که خداوند متعال به ما عطا فرموده است نهایت استفاده را کنیم تا در حوزه بحث های دینی، فرهنگی، تربیتی و... چیزی از مردم به ویژه جوانان دریغ نکنیم.

طباطبایی افزود: ما باید در شهرها و استان های مختلف مراکزی را برای یادگیری قرآن داشته باشیم. امیدوارم همانطور که در خارج از کشور نیز فعالیت های مثمرثمری داشته ایم، در شهرستان ها و استان های کشور خودمان نیز بیشترین خدمت قرآنی را به مردم مان و به ویژه جوانان کنیم و هم چنین شیوه های قرآنی ترویج فرهنگ ایرانی - اسلامی مان را به دیگر کشورها نیز صادر کنیم. در این میان نمی توان نقش بسیار مهم و اساسی آموزش و پروش را نادیده گرفت. توصیه من این است که حتما مسئولان ما اهتمام بیشتری به آموزش و پرورش بالاخص شیوه های آموزش قرآنی به کودکان، جوانان و نوجوانان و حتی خانواده های آنها داشته باشند.

سیدمحمدحسین طباطبایی فرزند سید محمدمهدی طباطبایی در سال ۱۳۶۹ در شهرستان قم به دنیا آمد و در سن دو و نیم سالگی، حفظ کردن قرآن را شروع کرد. او توانست در سن ۵ سالگی کل قرآن را حفظ کند. وی علاوه بر حفظ کل قرآن در آن مقطع سنی توانسته بود احادیث اصول کافی و همچنین کتاب گلستان سعدی و اشعار محتشم کاشانی را به حافظه بسپارد. علم‌الهدی در همان سنین موفق به کسب درجه دکترای افتخاری از دانشگاه حجاز انگلستان شد و چند برنامه تلویزیونی نیز با اجرای او پخش شد. پدر او سید محمدمهدی طباطبایی نیز از قاریان مشهور قرآن در کشور است.

دیپلم افتخاری از کشور بوسنی و هرزگوین که بالاترین مدرک و درجه علمی در بوسنی برای عالمان دینی است (۱۳۷۶﴾ ، لیسانس افتخاری دانشگاه تبریز و دکترا از دانشگاه (حجاز) کاونتری انگلستان از جمله مدارک افتخاری وی است.

همایش "فصل رویش، تجلیل از رویش های جوان انقلاب اسلامی" به همت فرهنگسرای خاتم(ص) و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18 عصر چهارشنبه 24 بهمن با حضور سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام دکتر یحیی صالح نیا امام جمعه غرب تهران و جمعی از چهره ها و مسولان فرهنگی در سالن سینما پردیس تماشا برگزار و لوح و نشان "فصل رویش" به چهار تن از جوانان برتر ایران در حوزه های مختلف اهدا شد.

حجت الاسلام سید محمد حسین طباطبایی اولین نابغه قرآنی دوران انقلاب، دکتر طاهر روشندل اربطانی جوانترین استاد تمام دانشگاه های ایران، شاهین ایزدیار طلایی ترین ستاره پاراآسیایی ایران و آرین غلامی قهرمان شطرنج در عرصه های بین المللی، چهار تن از جوانان نخبه و افتخار آفرین انقلاب اسلامی هستند که در ویژه برنامه "فصل رویش" معرفی و از آنان تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 996416

وب گردی

وب گردی