صنعت «پرورش ماهی در قفس» در استان‌های ساحلی کشور توسعه می‌یابد

طرح گسترش صنعت پرورش ماهی در قفس در 7 استان شمالی و جنوب کشور و با استفاده از فناوری های روز به صورت پایلوت اجرایی می شود .

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نادرقلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی درخصوص اجرای این پروژه گفت : به دنبال انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان شیلات و وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد تا گسترش صنعت پرورش ماهی درقفس در 7 استان گیلان، مازندران، گلستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان وسیستان و بلوچستان به صورت پایلوت اجرایی شود تا صیادان با الگو برداری از این استان ها این طرح را در سایر استان های کشور اجرایی کنند .

وی با اشاره به هدف دیگر این طرح که تقویت تعاونی صیادی و توسعه اشتغال در این حوزه بوده است گفت :گسترش صنعت پرورش ماهی در قفس با ایجاد طرح های الگویی ،بهره گیری از ظرفیت‌ها، توانمندی ها، تجربه و امکانات داخلی و خارجی و تقویت تعاونی های صیادی و توسعه اشتغال از جمله مزایای اجرای این طرح در حوزه شیلات است .

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی ضمن اشاره به عملیاتی شدن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در راستای طرح الگویی مزرعه پرورش ماهی در قفس بیان کرد : در اجرای این طرح تعاونی های صیادی پیش آمده و با شرکت های دانش بنیان ارتباط برقرار می کنند و با به کارگیری فناوری ها از سوی این شرکت ها و دریافت سرمایه و حمایت از سوی معاونت علمی و سازمان شیلات صنعت پرورش ماهی در قفس را گسترش می دهند .

ابراهیمی همچنین خاطر نشان کرد: توسعه فناوری‌ها و انتقال دانش فنی طراحی سازه، مدیریت تولید و ساخت، استقرار قفس در دریا، تولید بچه ماهی ، روش‌های غذا دهی و مدیریت پرورش در سایت از جمله مواردی بود که جهت توسعه صنعت شیلات در تفاهم نامه مشترک معاونت علمی و سازمان شیلات به آن اشاره شده است .

وی همچنین تاکید کرد : ضرورت توجه به منبع ارزشمند دریا، سوق دادن جوامع صیادی از صید و صیادی به سمت آبزی پروری پایدار، ایجاد فرصت های جدید شغلی در زنجیره تولید ماهی در قفس، حفظ و افزایش ذخایر، توسعه پایدار زیست محیطی، تولید غذای سالم و افزایش بهرهوری از دریا از جمله اولویت‌های تفاهم‌نامه مشترک این ستاد و سازمان شیلات است.

انتهای پیام/

کد خبر: 996420

وب گردی

وب گردی