ثبت اختراعات از صفر تا صد حمایت می‌شود

کانون پتنت مجموعه‌ای است که صفر تا صد فرآیند ثبت اختراع از مراحل اولیه درخواست تا پیگیری مسائل حقوقی را در دفاتر مالکیت فکری اروپا، امریکا و سایر کشورها انجام می‌دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، زندگی بر روی کره ای دیگر، حضور ربات ها در زندگی انسان، خانه های هوشمند، درمان بیماری های سخت و بسیاری مثال دیگر که تصور آنها در یک دوره زمانی برای انسان هیجان انگیز بود. اما فناوری به سرعت پیشرفت کرد و با همین سرعت نیز کیفیت زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داد.

اما برنده رقابت در دنیای امروز نوآوری و خلاقیت است. در حال حاضر دانش همراه با این دو عامل از دارایی های اصلی محسوب می شود که حفاظت از آن یکی از الزامات فضای کسب و کار است. دسترسی به ابداعات و نوآوری ها در حوزه تولید محصولات مختلف عمدتا در قالب پتنت عرضه می شوند که به‌عنوان یک ابزار حفاظتی از دارایی‌های فکری و ابتکارات نوآوران و فناوران مطرح است. بنابراین پتنت به عنوان یکی از ابزارهای سیستم مالکیت فکری مورد توجه قرار گرفته است.

پس ثبت اختراع ابزاری کلیدی برای جلوگیری از ورود رقبای جدید به بازار رقابتی ثبت اختراع است و ثبت مجموعه ای از پتنت های کلیدی مرتبط با یک فناوری خاص هزینه ورود به آن حوزه را برای بازیگران جدید به شدت افزایش می دهد. با توجه به این موارد این روزها مالکیت فکری و ثبت پتنت حوزه ای پراهمیت محسوب می شود.

البته افق پیش روی ثبت پتنت در ایران نیز روشن است و به گفته مهدی ضیغمی مدیر کانون پتنت تا سال 1404 ایران جزء 25 کشور برتر در حوزه مالکیت فکری قرار می گیرد که فعالیت های این کانون در این رشد بی تاثیر نیست.

پیچیدگی های ثبت اختراع خارجی و هزینه بالای آن شاید بسیاری از مخترعان را ثبت بین المللی اختراع خود پشیمان کند اما کانون پتنت در این حوزه به یاری مخترعان و نوآوران در کشور آمده است.

بنابراین این مجموعه یکی از فعالیت های خود را حمایت 90 درصدی از ثبت اختراع در دفاتر مالکیت فکری اروپا، امریکا، چین و کشورهایی همچون هند و کره جنوبی قرار داده است که عدم افشای نتایج با ارزش حاصل از تحقیقات شرکت‌های دانش‌بنیان یا پایان‌نامه‌های دانشجویی در قالب مقاله را به همراه دارد. همچنین کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی پژوهشگران و نخبگان علمی و صنعتی از دیگر دستاوردهای این اقدام است.

کانون برای تحقق اهداف خود دفتر مالکیت فکری را در چین راه اندازی کرده است و به گفته مدیر کانون با توجه به این موفقیت سال آینده همکاری با سایر کشورها نیز آغاز می شود تا دفاتر کانون در سایر کشورها نیز راه اندازی شود.

پس با این اقدام حمایتی و ثبت اختراع یکی از پیش نیازهای ورود محصولات دانش بنیان و فناورانه به بازارهای بین المللی حل می شود. این کانون با این اقدام از صفر تا صد فرآیند ثبت اختراع، از مراحل اولیه درخواست تا پیگیری مسائل حقوقی را انجام می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 996452

وب گردی

وب گردی