جزئیات دقیق از بیمارستان مجهز دانشگاه آزاد اسلامی/ از بالگرد امدادی تا بنای 43 هزار متری

بیمارستان 320 تخت خوابی فرهیختگان در چهلمین سالروز انقلاب اسلامی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فاز اول بیمارستان فرهیختگان در چهلمین سالروز انقلاب اسلامی با 200 تخت افتتاح شد و فاز 2 آن که در مجموع به 320 تخت خواهد رسید در سال 98 به بهره‌‌برداری کامل می‌رسد.

افتتاح بخش‌های عمومی در فاز اول

بیمارستان فرهیختگان در فاز اول در 4 بخش عمومی آغاز شد و بخش‌‌هایی شامل بخش داخلی، جراحی عمومی، زنان، اطفال، آی سی یو، سی سی یو، آزمایشگاه، اورژانس و داروخانه خدمت رسانی خواهند کرد. بخش‌‌های سی تی اسکن، رادیو تراپی، پزشکی هسته‌ای، ام آر آی، بخش‌‌های فوق تخصصی، دیالیز، فیزیوتراپی، آنژیوگرافی و جراحی قلب در فاز 2 افتتاح و سال آینده به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

پزشکان دانشگاه آزاد در بیمارستان فرهیختگان

دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب پزشک و پرستار در این بیمارستان یک فراخوان عمومی اعلام کرد و بعد از انجام مصاحبه تخصصی اقدام به جذب کرد. همچنین در جذب پزشکان به طور خاص از پزشکان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد استفاده شده است.

هزینه های بیمارستان فرهیختگان

دانشگاه آزاد اسلامی برای افتتاح بیمارستان فرهیختگان در دو فاز مختلف هزینه کرده است تا برای خدمت رسانی به اقشار مختلف فضای مناسب داشته باشد. برآورد هزینه‌ها در فاز یک به 50 میلیارد تومان رسیده است و فاز دوم هم به 50 میلیارد تومان خواهد رسید.

این بیمارستان فراتر از استاندار ها ساخته شده است و در تمامی بخش ها به مردم خدمت‌رسانی خواهد کرد.

مقررات بیمارستان برای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی

استفاده از کلیه امکانات بیمارستان فرهیختگان برای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مطابق با مقررات دیگر بیمارستان‌‌های دانشگاه آزاد است.

بیمارستان 43 هزار متری

بیمارستان فرهیختگان بزرگ‌ترین بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی به مساحت 46 هزار مترمربع و زیربنای 43 هزار مترمربع و همچنین یکی از مجهزترین بیمارستان های تهران است که به بهره برداری رسیده است. بیمارستان فرهیختگان در 2 طبقه زیرزمین و 7 طبقه در سطح بنا شده است و دارای 142 اتاق و تعداد 320 تخت مصوب است که در فاز اول 200 تخت بهره ­برداری شده است.

بخش‌های اجرایی در بیمارستان

بخش هایی که در فاز اول اجرا شده اند شامل بسـتری داخـلی ، بسـتری جراحـی، بسـتری اطفـال، بسـتری زنـان، ICU داخـلی، ICU جراحـی، NICU ،CCU POST CCU، بسـتری نـوزادان، اتـاق عمـل، بلـوک زایـمان، اورژانـس، درمانـگاه های تخصـصی و فوق تخصـصی (اطفال، زنان، اورتوپدی، پوست، روان شناسی، نورولوژی، قلب،روماتولوژی، چشم، اورولوژی، نفرولوژی، ریه، رماتولوژی، غدد، عفونی، ENT و ...)، آزمایشگاه، داروخانه،رادیولوژی و تصـویر برداری است.

از باند بالگرد امدادی تا سالن همایش 500 نفره

بخش اداری بیمارستان شامل نمازخانه ، آشپزخانه، سالن غذاخوری، بوفه، آموزش، کتابخانه، بانک، سالن همایش با کلیه امکانات (ظرفیت 538 نفر) خوابگاه خانم‌­ها و آقایان نیز از بخش های غیر‌درمانی بیمارستان است، همچنین یک باند مخصوص فرود بالگرد امدادی نیز در بیمارستان تهیه شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 996463

وب گردی

وب گردی