نگرانی‌های دانشگاه‌های انگلیس چیست؟

آمارهایی که به تازگی در مورد دانشجویان خارجی و رشته‌های مورد علاقه در دانشگاه‌های انگلیس منتشر شده است، از عدم تنوع در این دو مورد خبر می دهد و زمینه‌ها را برای نگرانی مسئولین ایجاد کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، طبق آمارهای به دست آمده، چین همچنان بیشترین آمار تعداد درخواست برای مطالعه در انگلیس را داراست که در سال جاری افزایش 3 درصدی داشته است.

طبق اعداد منتشر شده توسط پذیرش دانشگاه انگلستان در ماه ژانویه، مطالعات کسب و کار و مدیریت بیشترین تعداد درخواست را دریافت می کنند، به طوری که تعداد آنها 50380 است.

به گفته «نیک هیلمن»، مدیر موسسه سیاست آموزش عالی، این نگران کننده است که انگلیس در مورد دانشجویان خارجی تا این حد وابسته به چین است و چنین رشدی را در مورد کشورهای دیگر شاهد نیست. وی خاطر نشان کرد که فارغ التحصیلی افراد از انگلستان و بازگشت به کشورشان با رزومه این کشور بسیار مفید خواهد بود.

دانشگاه های انگلستان ممکن است برای به دست آوردن هزینه های بیشتر روی دانشجویان خارجی هزینه کنند و از دانشجویان داخل غافل شوند.

نظرسنجی بیش از 12000 دانشجو در مقطع کارشناسی انگلیس در سال گذشته نشان داد که بیش از یک پنجم (22 درصد) معتقدند دانشجویان بین المللی باعث رکود کلاس می‌شوند و 16 درصد معتقدند حضور آنها به معنای بحث های دانشگاهی با کیفیت پایین تر است. اکثریت اذعان داشتند که بدنه دانشجویی متنوع‌تر به آنها دید بهتری می دهد.

تنها در سال جاری 15880 درخواست از چین وجود داشت که به همراه درخواست از هنگ‌کنگ (5100)، این مجموع کل به 20980 درخواست رسید.

هیلمن اعلام کرد، انگلستان در عین حال که افزایش 9 درصدی تعداد کاندیداهای غیر اتحادیه اروپا را در نظر دارد باید مسئله تنوع در این دانشجویان را هم در دستور کار خود قرار دهد.

دانشگاه های انگلیس علاوه بر این موضوع از مسئله کمبود تنوع در رشته های تحصیلاتی نیز رنج می برند.

مطالعات کسب و کار و مدیریت همیشه انتخاب ترجیحی بین دانشجویان خارجی غیر اتحادیه اروپا بوده است در حالی که در سال 2010 تعادل بیشتری در مورد سایر موضوعات پر طرفدار وجود دارد ( 29780 درخواست برای کسب و کار در مقابل 18800 برای حقوق و 18320 برای مطالعات اجتماعی وجود دارد ) آخرین اطلاعات نشان می دهد که مطالعات کسب و کار در حال حاضر برجسته تر از بقیه موارد است.

اما این تصویر درستی از تعداد واقعی دانشجویان ثبت نام شده در این موضوعات درسی نیست. با نگاهی به اعداد و ارقام شورای بریتانیا برای رسیدگی به امور دانشجویان خارجی، شاهد تسلط رشته کسب و کار در مقایسه با تعداد واقعی دانشجویان هستیم.

برای مثال، در طول سال های تحصیلی 2016 -2017، 121,675 دانشجوی خارجی در رشته مطالعات کسب و کار و اداری ثبت نام کردند. با تفاوت خیلی زیاد، رشته پرطرفدار بعدی مهندسی و تکنولوژی (52,545) و مطالعات اجتماعی (42,170) است.

از طرف دیگر، چشم انداز آموزش عالی ایالات متحده تعادل نابرابر بین STEM (علوم، فن آوری، مهندسی و ریاضیات) تجارت و علوم اسلامی را میان دانشجویان بین المللی نشان می دهد؛ اما 3 موضوع برتر بر اساس داده ها، تصویر دیگری از انگلیس نشان می دهد. میزان رشته مهندسی بین دانشجویان خارجی در ایالات متحده 232،180 دانشجو است، پس از آن کسب و کار و مدیریت (196,054) و ریاضی و علوم کامپیوتر (186,00) قرار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 996493

وب گردی

وب گردی