باید با ایران مقابله کنیم

معاون رئیس‌جمهور آمریکا امروز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ، ضمن تکرار مواضع مداخله‌جویانه واشنگتن درباره مسائل مختلف،بر لزوم خروج کشورهای اروپایی از برجام و مقابله با ایران تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ نفر دوم دولت آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ به تکرار لفاظی علیه ایران پرداخت و همچنین به تکرار مواضع مداخله‌جویانه واشنگتن در امور ونزوئلا پرداخت.

«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در ابتدا از حضور در این نشست ابراز خرسندی و از میزبانان آلمانی کنفرانس امنیتی مونیخ قدردانی کرد.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا از «رهبری دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مسائل سیاست خارجی و امنیتی سخن گفت و متعهد شد که دولت آمریکا به تعهدات خود در ناتو ادامه می‌دهد.

معاون ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را «رهبر جهان آزاد» خواند و البته گفت که کشورهای اروپایی عضو ناتو باید اقدامات بیشتری در زمینه تعهداتشان در قبال هزینه‌های دفاعی ناتو انجام دهند.

وی در این نشست گفت که دولت آمریکا مخالف خرید تجیهزات و تسلیحات اعضای ناتو از کشورهای متخاصم شرقی است چرا که به گفته او این اقدامات سبب تضعیف اتحاد ناتو و کشورهای غربی می‌شود.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین مخالفت و ضدیت این کشور با خرید تجهیزات از شرکت «هوآوی» چین توسط متحدان آمریکا را تکرار کرد.

مایک پنس درباره مقابله با داعش هم مدعی شد که با اقدامات آمریکا و ائتلاف تحت رهبری اش، خلافت اسلامی از بین رفته است.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا همچنین درباره طرح خروج نظامیان این کشور از سوریه هم گفت که این اقدام، تغییری تاکتیکی است و تغییر در استراتژی این کشور نیست.

پنس درباره روسیه و تحولات اوکراین هم صحبت کرد و مسکو را به اقداماتی از قبیل توسل به گزینه نظامی و تصرف سرزمین اوکراین متهم کرد.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا ایران را بزرگترین تهدید صلح و امنیت در منطقه غرب آسیا و بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان خواند. او مدعی شد که ایران در منطقه از اقدامات تروریستی در مناطق مختلف از قبیل سوریه و یمن حمایت می‌کند و همچنین بر نابودی اسرائیل تاکید می‌کند. پنس در ادامه جمهوری اسلامی ایران را «ضد یهودی» خواند و از کشورهای جهان خواست که با یهودی ستیزی مقابله کنند.

وی سپس به سخنان تاریخی امام خمینی (ره) درباره «محو اسرائیل از صحنه روزگار» اشاره کرد و گفت که جمهوری اسلامی از ابتدا به دنبال نابودی اسرائیل بوده است.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه فرافکنیها و اظهارات ضدایرانی خود ایران را «یک رژیم قاتل» خواند و گفت: همان‌طور که در ورشو گفتم، زمان اقدام رسیده است.. وی در ادامه از کشورهای اروپایی خواست که از توافق هسته‌ای ایران (برجام) خارج شوند و با «رهبری آمریکا برای مقابله با ایران» همراهی کنند.

پنس دو روز پیش در کنفرانس نمایشی ورشو نیز عین همین اظهارات را مطرح کرده بود.

این مقام ارشد آمریکایی که بعد از حضور در نشست ضد ایرانی ورشو لهستان به آلمان سفر کرده، در سخنرانی امروز خود درخواستش از اروپایی‌ها برای خروج از برجام و تشدید فشارهای اقتصادی علیه ایران را تکرار کرد و از کشورهای اروپایی عضو برجام خواست از این توافق خارج شوند. وی اتحادیه اروپا را متهم کرد که با باقی ماندن در برجام درحال تضعیف تحریمهای آمریکا علیه ایران هستند.

پنس درباره مذاکرات آمریکا با کره شمالی و دیدار آتی ترامپ با «کیم جونگ اون» رهبر این کشور صحبت کرد و گفت که واشنگتن متعهد به خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره است. پنس با اشاره به اینکه ترامپ معتقد است که صلح در شبه جزیره کره ممکن است به دیدار ماه ژوئن او با رهبر کره شمالی اشاره کرد و در ادامه گفت که طی هفته های آینده دیدار دوم میان رهبران واشنگتن و پیونگ یانگ در ویتنام برگزار خواهد شد.

معاون رئیس جمهور آمریکا راهبرد ترامپ درباره کره شمالی را مثبت ارزیابی کرد و گفت که از زمان دیدار رهبران دو کشور در سال گذشته هیچ آزمایش اتمی توسط کره شمالی انجام نشده و هیچ موشکی نیز از آسمان ژاپن برای آزمایش عبور نکرده است.

معاون ترامپ در ادامه مداخلات آمریکا در امور داخلی ونزوئلا، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی این کشور آمریکای لاتین را «غیرمشروع و دیکتاتور» خواند و گفت: «مادورو باید کنار برود».

معاون رئیس‌جمهور آمریکا از ادامه حمایت‌های این کشور از رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا خبر داد و مدعی شد که «خوان گوایدو رئیس‌جمهور مشروع ونزوئلا است».

پنس مدعی شد، نیکلاس مادورو مشروعیت هیچ ادعایی در خصوص قدرت را ندارد. او باید برود!

گوایدو اخیرا با هماهنگی و حمایت دولت آمریکا خود را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا معرفی کرد. اقدامی که با اعتراض برخی کشورها از جمله روسیه، چین، ترکیه، ایران و برخی کشورهای منطقه آمریکای لاتین مواجه شده است.

پنس افزود: «زمان آن رسیده که بقیه کشورهای جهان هم گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت بشناسند و در کنار مردم و دموکراسی در ونزوئلا قرار گیرند».

نیکلاس مادورو ضمن غیرقانونی خواندن اقدام گوایدو، آمریکا را به تلاش برای کودتا علیه کاراکاس متهم کرده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 996510

وب گردی

وب گردی