شرکت‌های خلاق و نوآور موتور محرک اقتصاد کشور

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی، گفت: طبقه خلاق باید خودش را از دل زمین خاکی بیرون بکشد و در زمین بازی اصلی با رقبا روبه‌رو شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی در این پنل با اشاره به مباحث مدیریت نوآوری حوزه خلاقیت و فناوری، گفت: ۱۰ سال پیش مفهومی در ارتباط با شهر نوآور و طبقه خلاق را مطرح کردم و امروز خوشحالیم که این طبقه امروز شکل گرفته و موتور محرک تغییر هستند.

وی با بیان اینکه تغییر همواره با مقاومت روبه‌رو بوده است، تصریح کرد: طبقه خلاق باید خودش را از دل زمین خاکی بیرون بکشد و در زمین بازی اصلی با رقبا روبه‌رو شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در ادامه خاطرنشان کرد: باید از فرصت‌های موجود استفاده کنیم و در این راستا تشکل‌ها باید ارتباط خود را با نهادهای حاکمیتی که به سیستم کمک می‌کنند، بیشتر کنند.

محمدی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات حوزه فضای مجازی را سیستم‌های دولتی به تنهایی نمی‌توانند حل کنند، توضیح داد: تشکل‌های حوزه فضای مجازی مانند نظام صنفی رایانه ای و کسب و کارهای اینترنتی باید باهمکاری دستگاه‌های و نهادهای اجرایی این حوزه برای رفع مسائل پیش‌ رو، وارد عمل شوند.

دبیرستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی با اشاره به مساله مقررات گذاری (رگولاتوری) بیان کرد: مواجه با پارادایم های نیازمند طراحی مقررات متناسب از طرق تعامل فعالان بخش های نوین با سنتی اکوسیتم اقتصادی کشور است.

وی در ادامه افزود : با توجه به موضوع قاعدتا کسب و کارهای برای رسیدن به شکوفایی باید تعامل و گفتمان خودشان را با نهادهای حاکمیتی پشتیبانشان، فعالان اصلی نوین و سنتی افزایش دهند.

محمدی اضافه کرد، بزرگ شدن اکوسیستم استارتاپی نیازمند رسمی و قاعده‌مند شدن و به تبع آن به رسمیت شناخته شدن از سوی نهادهای قانون گذار و گاهی مانع ایجاد می‌کند.

پنل سالن اصلی جشنواره وب و موبایل با حضور مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی ، امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات، حسام آرمندهی بنیان‌گذار کافه بازار، و رضا الفت نسب دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی کشور ‌برگزار شد.

در ادامه این پنل مشکلات استارتاپ‌ها، موانع قانونی صدور مجوزها، ثبت شرکت، مشکلات پیش‌رو در مسیر ایجاد و توسعه و حمایت از سرمایه گذاری در حوزه فضای مجازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سایر اعضا به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 996517

وب گردی

وب گردی