نقشه‌ راه همکاری‌های علمی در بحث جذب دانشجوی خارجی ارائه می شود

نشست سراسری هم‌اندیشی معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی‌، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری صبح امروز در دانشگاه علم‌و‌صنعت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر شاه حسینی معاون بین‌الملل دانشگاه علم و صنعت در این مراسم گفت: از ابتدای سال جاری فعالیت‌های بین‌المللی تحت تاثیر شرایط‌ بین المللی که برای کشور ایجاد شده، قرار گرفته که لازم است به مشکلات این حوزه بیندیشیم. سه میزگرد در این مراسم در‌ نظر گرفته شده و در آن راهکارهای مختلف دانشگاه ها در حوزه بین المللی به بحث گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: نوسانات ارزی‌ مشکلاتی‌ را برای ما‌ ایجاد کرده است. امیدوارم بتوانیم با توجه به برنامه‌های این نشست، مشکلات این حوزه را شناسایی‌ و جهت رفع آن تلاش کنیم.


معاون بین‌الملل دانشگاه علم و صنعت، گفت: میزگرد اول‌ در راستای چالش های موجود در فضاهای دانشگاه‌ها در نظر‌ گرفته شده است. میزگرد دوم نیز تحت عنوان فرصت های بین‌المللی همکاری علمی با حضور سفرا برگزار خواهد شد. میزگرد سوم نیز تحت عنوان امنیت تعاملات علمی بین المللی و بررسی چالش ها و راهکارها برگزار‌ خواهد‌ شد.

دکتر عطاءالله کوهیان رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی در این مراسم گفت: حرکت هایی که در وزارت علوم صورت می گیرد، بر اساس هم اندیشی، همکاری و هم فکری با مدیران مربوطه شکل گرفته است، هر ساله در این حوزه برنامه های مختلفی با حضور مدیران بین الملل و پژوهشگاه ها در راستای علملکرد یک ساله آن ها برگزار خواهد شد. در این جلسات راهکارها به بحث گذاشته می شود و پس از آن به نتیجه گیری‌ خواهیم رسید.

وی ادامه داد: از سخنرانان خواستیم که این محورها را به گونه ای مطرح کنند که جنبه عام داشته باشد. در بحث جذب دانشجو، نقشه راه برای همکاری علمی و طرح های تحقیقاتی مشترک در این جلسات به بحث گذاشته خواهد شد.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی، گفت: سرمایه‌گذاری اخیر علمی که توسط آلمان با مبلغ حدودی ۱۰۰ هزار یورو صورت گرفت بیانگر آن است که استادان ما اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

انتهای پیام /

کد خبر: 996519

وب گردی

وب گردی