دستور کتبی رهبری برای کاهش سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری مقرر کرده‌اند سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از نفت ۳درصد افزایش یابد و کتبا اعلام فرمودند باتوجه به شرایط کنونی کشور این سهم ۲۰درصد تعیین شود.

به گزارش ایسکانیوز، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه بودجه در دستور کار صحن علنی قرار گرفت.

در جریان بررسی تبصره مربوط به سهم شرکت نفت و صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی و گازی، نادر قاضی پور پیشنهاد حذف تبصره ای را مطرح کرد.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه در بودجه سال ۹۸ سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت مشخص شده است، لذا پیشنهاد داریم سهم صندوق از ۲۰ درصد به ۳۲ درصد افزایش یابد.

نماینده مردم ارومیه اظهارداشت: در لایحه بودجه سال ۹۸ سهم صندوق توسعه ملی از ۳۴ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است، لذا خواستار حذف این تبصره و پرداخت سهم اصلی صندوق از درآمدهای نفتی هستیم.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درباره این پیشنهاد گفت: رهبری در این خصوص کتباً دستور فرموده اند. با توجه به اینکه رهبری سیاست های صندوق را ابلاغ فرمودند و تاکید کردند هر سال سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از درآمدهای حاصل از صادرات نفت ۳ درصد افزایش یابد اما ایشان امسال کتباً مرقوم فرمودند با توجه به شرایط کنونی کشور، سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی ۲۰ درصد تعیین شود.

در ادامه قاضی پور از پیشنهاد خود صرف نظر کرد.

کد خبر: 996531

وب گردی

وب گردی