ایجاد تغییر در لایحه بودجه حق مجلس است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اضافه کردن ۴۰ هزار میلیارد تومان خلاف قانون نیست و مجلس حق دارد در جریان بررسی لایحه بودجه تغییراتی را ایجاد کند.

به گزارش ایسکانیوز ، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس و در ادامه بررسی لایحه بودجه، بهروز نعمتی در تذکری مستند به اصل ۱۵۲ قانون اساسی، گفت: هرگونه تغییر در ارقام بودجه تابع مقررات خاص خود است اما اکنون بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان به بودجه پیشنهادی دولت اضافه شده و تغییرات جدی را ایجاد کرده که صورت اصلی بودجه را تغییر داده است.

وی افزود: در ماده ۱۸۲ قانون آئین نامه داخلی مجلس آمده است کمیسیون تلفیق موظف است ظرف ۱۵ روز پس از پایان مهلت، گزارش خود را تقدیم کند. گزارشی که کمیسیون تلفیق تهیه کرده دارای پیوست ها و جداول بودجه نیست و عملا نمی دانیم برچه اساسی تصمیم گیری کنیم.

نماینده مردم تهران گفت: متاسفانه در این موضوع برخورد صنفی را شاهد هستیم اما این موضوع قابل تامل است، لازم است رئیس مجلس دستور دهد تا جداول در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

در ادامه، علی لاریجانی در پاسخ به تذکرات بهروز نعمتی، تاکید کرد: اضافه کردن ۴۰ هزار میلیارد تومان خلاف قانون نیست و مجلس حق دارد در جریان بررسی لایحه بودجه تغییراتی را ایجاد کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۰ هزار میلیارد تومان به بودجه اضافه نشده است، گفت: دولت دو سقف را برای بودجه در نظر گرفته بود که کمیسیون تلفیق یک سقف را تعیین کرد و نظر دولت نیز تقریبا همان سقف ۴۴۷ هزار میلیارد تومانی بود. اصلاح جداول نیز آمده است و هر جدولی را که کمیسیون تلفیق تغییر داده در اختیار نمایندگان قرار می گیرد.

کد خبر: 996542

وب گردی

وب گردی