بی توجهی دانشگاه‌ها به مسائل تربیتی سبب خروج نخبگان از کشور خواهد شد

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، گفت: اگر دانشگاه‌ها فقط آموزش محور باشند و به مسائل تربیتی و فرهنگی توجه نداشته باشند، برخی از جوانان و نخبگان از کشور خارج خواهند شد؛ چرا که انگیزه خود را برای ادامه فعالیت از دست داده‌اند.

سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره بیانیه اخیر مقام معظم رهبری درباره گام دوم انقلاب اسلامی و همچنین لزوم توجه به ظرفیت های انسانی کشور، اظهار داشت: همان طوری که در گام اول انقلاب اسلامی و دوره 8 سال دفاع مقدس نقش جوانان بی‌بدیل و تعیین کننده بود، در گام دوم انقلاب نیز باید همین روند را طی کنیم.

وی افزود: بسیاری از فرماندهان دوران دفاع مقدس جزو جوانان بودند که توانستند جنگ را به خوبی مدیریت کنند و موفقیت های چشمگیری در جبهه‌‌های حق علیه باطل به ارمغان آورند.

حسینی ادامه داد: در زمینه‌های مختلف از جمله تجهیزات دفاعی و فناوری هسته ای، نخبگان و نیروهای جوان نقش بسزایی را ایفا کرده اند؛ لذا در ادامه مسیر انقلاب نیز بایستی این تفکر وجود داشته باشد که از تخصص و توان نیروهای جوان به خوبی استفاده شود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان این که در دولت های یازدهم و دوازدهم به استفاده جوانان در بدنه مدیریتی کشور توجه چندانی نشده است، تصریح کرد: متاسفانه افرادی که انگیزه زیادی برای فعالیت ندارند در بدنه مدیریتی کشور به کار گرفته شده اند و لذا در چند سال گذشته شاهد تعلل و کم کاری در حوزه های مختلف بوده ایم.

وی با اشاره به نقش دانشگاه ها در راستای جوان گرایی و استفاده از نیروی انسانی کشور، گفت: دانشگاه به تعبیر حضرت امام (ره) کارخانه آدم سازی است و بایستی نیروی متخصص و متعهد برای جامعه تربیت کند؛ اگر دانشگاه ها فقط آموزش محور باشند و به مسائل تربیتی و فرهنگی توجه نداشته باشند، برخی از جوانان و نخبگان از کشور خارج خواهند شد چرا که انگیزه خود را برای ادامه فعالیت از دست داده‌اند.

حسینی تاکید کرد: در دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای برنامهریزی شود که توجه به مبانی فرهنگی و اخلاقی در اولویت قرار گیرد تا علاوه بر افزایش اعتماد به نفس و ایجاد انگیزه در جوانان، مشکلات کشور به وسیله آن ها رفع شود. تجربه نشان داده است که جوانان کشور از استعدادهای خوبی برخودار هستند و لذا باید از ظرفیت جوانان در زمینه‌هایی که در آن ضعف داشته‌ایم استفاده کنیم آن ضعف‌ها را بر‌طرف کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 996562

وب گردی

وب گردی