غلامی: توسعه زمینه‌های پذیرش دانشجویان غیر‌ایرانی در دستور کار قرار گیرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: علی‌رغم اینکه در حوزه علم و فناوری از جایگاه خوبی برخورداریم؛ اما سهم خوبی در حوزه بین‌المللی نداریم که این سهم شامل همکاری علمی، رفت‌و‌آمد‌های محققان، دانشجویان و اعضای هیات علمی‌ است.

نشست سراسری هم اندیشی معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی‌، پژوهشی و پارک های علم و فناوری صبح امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

دکتر منصور غلامی در این مراسم گفت: در این جلسه در بحث تحول و تغییر رویکردها در‌حوزه بین المللی بحث هایی صورت گرفت. همه طی ۴۰ سال گذشته، زحمت های زیادی در‌ حوزه بین المللی کشیده و به اهداف خوبی دست پیدا کرده اند.

وی‌ ادامه داد: ما علی‌رغم اینکه در حوزه علم و فناوری از جایگاه خوبی برخورداریم؛ اما سهم خوبی در حوزه بین المللی نداریم که این سهم شامل همکاری علمی، رفت و آمد های محققان، دانشجویان و اعضای هیات علمی‌ است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به سابقه علمی کشور، همچنین افتخار داشتن دانشگاهی با قدمت طولانی مانند جندی شاپور‌، انتظار می رود فاصله ایجاد شده را با سرعت و قدرت بیشتری طی کنیم. در عرضه تولیدات علمی در دنیا جایگاه خوبی داریم.


وی اظهار داشت: دانشجویان ما در دانشگاه های دیگر کشورها پذیرفته می شوند و موفق عمل می کنند و زمینه خوبی را برای ارزیابی‌ دانشجویان ایران در خارج از کشور ایجاد کرده‌اند. در راستای پذیرش دانشجو از سایر کشور‌ها به خوبی عمل نکرده‌ایم.

غلامی ادامه داد: باید به همکاری های آموزشی مشترک ورود پیدا کنیم این دوره ها زمینه خوبی برای پیشرفت کشور است، همچنین ایجاد شعبه های ایرانی درسایر کشورها یا بالعکس بسیار مناسب بوده و ظرفیت دانشگاه ها برای‌پذیرش دانشجو خوب است؛ اما باید این تلاش با قوت بیشتری ادامه پیدا‌ کند.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: ما در تاکیداتی که مقام معظم رهبری، برنامه های توسعه کشور برای آینده وظایف خود تامین کرده، محورهای مهمی‌برای توسعه ظرفیت های علمی شکل گرفته که بر پایه توسعه دیپلماسی علمی شکل گرفته است.

کد خبر: 996563

وب گردی

وب گردی