عدم تطابق زبان‌ها چالش اصلی بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه الزهرا، گفت: با تمام مشکلاتی که پیش‌تر به آن اشاره شد، دانشجویان حوزه بین‌الملل در فعالیت کلاسی به دلیل عدم تطابق زبان‌ها نمی توانند آن طور که باید فعالیت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، میزگرد تخصصی روند تخصصی همکاری‌های علمی بین‌المللی، چالش‌ها و فرصت‌ها صبح امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.
پریچهر حناچی مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه الزهرا در این مراسم با اشاره به موانع جذب دانشجویان، گفت: از جمله مزایای بین المللی شدن آموزش عالی می‌توان به ارتقای هویت ملی، رشد پیوندهای اقتصادی، معرفی علم به عنوان منبع اقتصاد و گسترش امنیت ملی و درک متقابل بین‌المللی اشاره کرد.

وی ادامه داد: متفاوت بودن نظام آموزشی، نامناسب بودن تدریس استادان، نارضایتی از کتاب‌های درسی و دشواری در سطح عمومی که در دانشگاه ها برای آنها عنوان و... از جمله موانع جذب دانشجویان بین‌المللی به شمار می‌رود.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه الزهرا گفت: با تمام مشکلاتی که پیش تر به آن اشاره شد، دانشجویان حوزه بین الملل در فعالیت کلاسی به دلیل عدم تطابق زبان‌ها نمی توانند آن طور که باید فعالیت داشته باشند، به همین منظور لازم است کارگاه‌های زبان در این راستا برگزار کنیم.

وی افزود: حساسیت‌های زیادی که بر روی این دانشجویان در برخی محیط‌‌ ها وجود دارد، باید برداشته شوند، به کارگیری روش‌های نوین تدریس و تکنولوژی‌های نوین آموزشی، ارائه محتوا و برنامه درسی به گونه‌ای که برای دانشجویان غیر ایرانی جذاب بوده،‌باید در دستور کار قرار گیرد. این موارد باید معرف فرهنگ ایرانی اسلامی باشد، همچنین ارائه برخی دورس و رشته‌های به زبان انگلیسی از جمله پیشنهاداتی است که می‌توان در زمینه تبادل دانشجو انجام داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 996580

وب گردی

وب گردی