حضور 100 نخبه  در واحد‌های ویژه دانشگاه آزاد اسلامی/ پای نخبگان خارج از کشور به دانشگاه آزاد باز می‌شود

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: 100 نفر از دانشجویان مقیم خارج از کشور که در دانشگاه‌های معتبر تحصیل کرده اند را با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در واحد‌های ویژه به خدمت خواهیم گرفت. 

دکتر بیژن رنجبر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص جذب نخبگان در واحد‌های ویژه دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دو، سه ماه قبل قراردادی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای جذب نخبگان امضا کردیم. البته جذب نخبگان را به صورت کلی در دستور کار قرار داده ایم؛ اما به صورت خاص 100 نفر از این دانشجویان مقیم خارج از کشور که در دانشگاه های معتبر تحصیل کرده اند را با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به خدمت خواهیم گرفت.

وی افزود: قرار بر این است با جذب 100 نفر از نخبگان به عنوان همکاران هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد های ویژه فعالیت خود را آغاز کنند. به طور کل 40 واحد ویژه داریم؛ اما فعلا چند واحد که از امکانات ویژه ای برخوردار هستند نخبگان را در این چند واحد جذب خواهیم کرد.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد جذب فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در هیات علمی گفت: قرار است سالی هزار نفر از فارغ التحصیلان جوان دانشگاه آزاد اسلامی که دکترای تخصصی در زمینه های مختلف دارند را دعوت به همکاری و جذب هیات علمی کنیم.

دکتر رنجبر تصریح کرد: در حال حاضر اطلاعات 540 نفر از نفراتی که در فراخوان اول هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کرده بودند، ارزیابی شده است و به زودی اطلاعات ما‌بقی متقاضیان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد:پس از حضور در عراق دکتر طهرانچی قراردادی را با وزیر علوم این کشور ثبت کردند که در زمینه های مختلف علمی و فناوری همکاری داشته باشیم.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: مدارس عالی مهارت دانشگاه آزاد اسلامی قرار است در آینده گسترش پیدا کند و راه‌اندازی شود. این مدارس به دانشجویان و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی کمک می کند تا پس از فارغ التحصیلی مهارت لازم و کافی در رشته تخصصی تحصیلشان داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 996589

وب گردی

وب گردی