دکتر اسکندری: ۴۰ ستاره در سپهر مطالعات انقلاب اسلامی رونمایی می شود/ ماهنامه زمانه دانشگاه آزاد اسلامی منتشر خواهد شد

رئیس مرکز رسانه و چاپ علمی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: ۴۰ ستاره در سپهر مطالعات انقلاب اسلامی توسط دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهشگاه نظام های اسلامی رونمایی خواهد شد؛ این چهل ستاره که در آسمان فرهنگ، سیاست و اقتصاد کشور قرار دارد، در لبیک به ایده خود‌سازی و تمدن سازی است که مقام معظم رهبری در پیامشان مطرح کرده اند.س

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر صالح اسکندری رئیس مرکز رسانه و نشرعلمی دانشگاه آزاد اسلامی در آیین رونمایی از ۴۰ اثر فاخر در حوزه انقلاب اسلامی اظهار داشت: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با حماسه میلیونی که توده های مردم در ۲۲ بهمن ماه خلق کردند، پاسخ دندان شکنی به آمریکایی‌ها بود، یک پویش نخبگانی نیز در حوزه دانشگاهی کشور آغاز شد.


اسکندری ادامه داد: این پویش با پیام تاریخی رهبر انقلاب تحت عنوان گام دوم انقلاب همزمان شد. این پویش نخبگانی از ۸ ماه گذشته میان دانشگاه آزاد و پژوهشگاه نظام های اسلامی آغاز شده است.

وی افزود: پویش نخبگانی، در لبیک به پیام مقام معظم رهبری و جوش‌و‌خروش ۴۰ ساله ملت ایران است؛ این پویش موجب شد ۴۰ اثر فاخر در حوزه انقلاب که توسط نویسندگان برجسته نوشته شده رونمایی شود.

اسکندری ادامه داد: در واقع می توان گفت ۴۰ ستاره در سپهر مطالعات انقلاب توسط دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهشگاه نظام های اسلامی رونمایی خواهد شد؛ این چهل ستاره که در آسمان فرهنگ و سیاست و اقتصاد کشور قرار دارد، در لبیک به ایده خود‌سازی و تمدن‌سازی است که مقام معظم رهبری در پیامشان مطرح کرده اند.

رئیس مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان سهم بزرگی در تولیدات علمی و دانشگاهی کشور در حوزه تالیف مقالات علمی و دانشگاهی دارد و ۶۰۰ عنوان کتاب در حوزه های مختلف منتشر می کند. این دانشگاه دارای ۵۰ ناشر فعال است که تاکنون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب را در خانه کتاب ثبت کرده است.

اسکندری با اشاره به رتبه های علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد در بخش نانو در جایگاه ۲۰ جهان قرار دارد؛ بر اساس رتبه بندی یو اس نیوز، در رتبه دوم ایران و ۴۶۰ دنیا قرار دارد. همچنین‌ براساس آمارهای جهانی، واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه رتبه دوازدهمین دانشگاه ایران را به خود اختصاص داده است.‌ براساس آمارهای موسسه شانگهای، ۵ دانشگاه ایرانی جزو دانشگاه های برترند که دانشگاه آزاد جزو آنهاست.

وی تصریح کرد: مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد با همکاری پژوهشگاه نظام های اسلامی و استفاده از توان و ظرفیت اعضای هیات علمی این دانشگاه، قرار است ۴۰ ستاره در راستای فرهنگ و سیاست و ادب این کشور رونمایی کند.

اسکندری در ادامه چندین کتاب از آثار رونمایی شده در همایش چلچراغ انقلاب اسلامی را نام برد که به شرح زیر است: کتاب جرعه جاری، تجربه کارآمدی حکومتی الهی، درآمدی بر کارنامه فرهنگی انقلاب، نظریه تحول در اسلام، الگوی تصمیم گیری در سیاست خارجی ایران، ساحت های مطالعاتی ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، صورت بندی روشن فکری در جمهوری اسلامی ایران و... .

رئیس مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از رونمایی اولین شماره ماهنامه زمانه دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

اسکندری در پایان گفت: کتابی درباره ۶۰ شهید مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین کتاب کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در مقابله با بحران‌ها در ۱۰ دفتر در آینده نزدیک نوشته و رونمایی خواهد شد.

کد خبر: 996598

وب گردی

وب گردی