عدم پاسخگویی تا کی؟

پاس‌کاری مسئولان در حوزه اطلاع‌رسانی کار امروز و فردا نیست؛ عدم ارائه اطلاعات دقیق و طفره رفتن از پاسخگویی به مخاطب به رویه ای ناهنجار تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پیرو خبر منتشر شده از سوی محمدجواد ظریف در خصوص دو پرتاب ماهواره که احتمالا با خرابکاری امریکا شکست خورده است. خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تماس‌های مکرری از طرق گوناگون با مسئولان ذیربط اعم از سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه فضایی ایران داشته است که کسی حاضر به پاسخگویی نشده است و مدام جوابگویی را به قسمت دیگری مربوط دانسته اند و از پاسخگویی به این خبرگزاری پرهیز کرده اند. در حالی‌ در این برهه‌ و با توجه به ادعای وزیر امور خارجه کشور شایسته است تا نهادها و سازمان های ذیربط در این رابطه پاسخگو باشند.

از طرف دیگر مسئولان فضای مجازی با وجود نیاز به ارائه اطلاعات و اخبار دقیق در حوزه های مربوط به خود هنگامی که خبرنگار به سراغ این افراد می رود با درهای بسته و جواب های سربالا مواجه می‌شود و جواب هایی از قیبل: «در این زمینه نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم چرا که ما را از ارائه گزارش منع کرده اند» دریافت می کنند.

در کنار این موضوع باید گفت که شماره درج شده در قسمت تماس با ما در سایت مرکزملی فضای مجازی تغییر یافته است و البته هیچ گونه اطلاع رسانی من باب این تغییر در سایت صورت نگرفته است.

حال سوال این است که چرا مدام سنگ پاسخ‌گویی به سوالات مخاطب به سینه زده می شود و در عمل اتفاق دیگری رخ می دهد؟ آیا اطلاع‌رسانی وظیفه مسئولان نیست؟

انتهای پیام/

کد خبر: 996599

وب گردی

وب گردی