با پیشرفت زمان، حمایت مردم از نظام و انقلاب بیشتر می شود

سید علیرضا مرندی وزیر بهداشت در دوران دفاع مقدس گفت: هرچه به جلو می رویم، بر حمایت مردم از این نظام و انقلاب اضافه می شود که مصداق بارز آن را در راهپیمایی 22 بهمن امسال دیدیم.

به گزارش ایسکانیوز ، سید علیرضا مرندی، وزیر بهداشت در دوران دفاع مقدس و پس از آن، در گفت و گوی با یوسف جلالی خبرنگار شبکه پرس تی وی با وی، در خصوص دخالت های آمریکا در امور منطقه و همچنین اعمال تحریم های سنگین علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: ما در زمان جنگ نیز با شدیدترین فشارها و تحریم ها مواجه بودیم، اما مردم در برابر این فشارها مقاومت کردند و در کنار نظام ایستادند. در دل این تحریم ها بود که ما به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یافتیم.

وی افزود: این فشارها و تحریم ها سبب شد تا کشوری که سال های قبل از انقلاب، در سکون و حالت انفعالی قرار داشته و رژیم حاکم نیز توجهی به بهبود وضعیت زندگی مردم نداشت، پس از انقلاب به کشوری پویا و زنده تبدیل شود. ما قبل از انقلاب، به شدت به سایر کشورها وابسته بودیم، به عنوان مثال در آن زمان، ما تنها 30 درصد از محصولات دارویی‌مان را در داخل کشور تولید می کردیم اما اکنون این رقم به بیش از 97 درصد رسیده و قادریم حتی پیچیده‌ترین داروها را نیز در داخل کشور تولید کنیم. بنابراین، اگر این تحریم ها و فشار نبود، شاید هنوز هم برای تامین این محصولات محتاج دیگر کشورها بودیم.

مرندی در رابطه با وضعیت بهداشت و سلامت در دوران قبل از انقلاب و سال های نخست پس از پیروزی انقلاب عنوان کرد: در آن سال ها، وضعیت بهداشت مناسبی بر جامعه حکمفرما نبود و تعداد بیمارستان ها نیز بسیار محدود بود. در واقع، هیچ نظام بهداشتی برای مراقبت از سلامتی مردم وجود نداشت. وقتی که ما کار خود را آغاز کردیم، جنگی از سوی عراق علیه ما تحمیل شد که هشت سال به طول انجامید و مشکلات زیادی را برای ما در وزارت بهداشت بوجود آورد. متاسفانه در این جنگ، نه تنها نیروهای نظامی ما بلکه مردم عادی نیز در شهرها و روستاها مورد حملات نیروهای تحت حمایت کشورهای غربی و حتی شرقی قرار گرفتند و در نتیجه تعداد افراد زخمی ما در این جنگ بسیار زیاد بود. این مساله سبب شد تا وقفه ای در کارهایمان ایجاد شود.

وی ادامه داد: از آن جایی که نمی توانستیم زمانی را برای پایان این جنگ پیش‌بینی کنیم، ارائه خدمات اولیه بهداشتی را آغاز کردیم و با توجه به تحقیقاتی که از چند سال قبل آغاز کرده بودیم، طرحی را مبنی بر آموزش به برخی افراد آغاز کردیم که در پایان دوره، این افراد می توانستند خدمات درمانی و بهداشتی را به ساکنین روستاها و شهرهای کوچک ارائه دهند. ما این طرح را در سراسر کشور به اجرا درآوردیم و این روند به گونه ای پیش رفت که وضعیت بهداشت و سلامت در روستاها و کشور به طور قابل توجهی ارتقا یافت و می توانم بگویم که علی رغم این جنگ طولانی، توانستیم در حوزه سلامت روی پای خود بایستیم.

به گزارش پرس تی وی، مرندی ضمن تاکید بر پیشرفت ایران پس از انقلاب اسلامی در تمامی حوزه ها از قبیل انرژی، جاده، ارتباطات و غیره عنوان کرد: برای نمونه در خصوص موضوع سواد باید بگویم که قبل از انقلاب، تنها 37 درصد از زنان و 57 درصد از مردان باسواد بودند اما اگر امروز به آمار و ارقام نگاهی بیاندازید، می بینید که این میزان در بین مردان و زنان بالای 90 درصد است. از طرفی دیگر، در حال حاضر امید به زندگی در میان مردان و زنان نسبت به زمان قبل از انقلاب بسیار بیشتر شده که این مساله در بین زنان بیشتر به چشم می آید.

وزیر بهداشت در دوران دفاع مقدس با اشاره با جایگاه زنان در جمهوری اسلامی و نقش آن ها در پیشرفت هایی که نظام در این سال ها به آن ها نائل شده، خاطرنشان کرد: زنان در ایران از تمامی امکانات و خدمات برخوردارند و با نگاهی به جایگاه آن ها در ایران و مقایسه آن با دیگر کشورهای منطقه، می توان گفت که وضعیت ما به مراتب بهتر است.

مرندی با تاکید بر نقش مردم در اداره کشورعنوان کرد: دموکراسی در ایران در بهترین وضعیت خود قرار دارد. برای درک بهتر این مساله می توان به برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی، بحرین و امارات اشاره کرد که رابطه نزدیکی با غرب دارند و در آن جا می بینید که هیچ رنگ و بویی از دموکراسی مشاهده نمی شود و تنها عده ای از چند گروه و قبیله، کشور را اداره می کنند.

وی در رابطه با خصومت آمریکا علیه ایران و اظهارات مقامات آمریکا بویژه شخص دونالد ترامپ در خصوص ملت ایران عنوان کرد: قبل از انقلاب، آمریکا برای ایران تعیین تکلیف می کرد و تمامی تصمیمات توسط سفیر آمریکا و یا سفیر بریتانیا اتخاذ می شد. اما پس از انقلاب این رویه تغییر کرد و این مساله به مذاق آن ها خوش نیامد و شاهد تحریم های متعدد از سوی آمریکا و دیگر کشورهای غربی بودیم. آن ها خواستار حکومتی شبیه به عربستان، امارات یا بحرین در ایران هستند که در خدمتشان باشند.

مرندی ادامه داد: مقامات آمریکایی همواره ادعا می کنند که این تحریم ها، علیه ملت ایران نیست و دولت را هدف گرفته است. اما این دولت برای مردم کار می کند و هرگونه اقدام و یا تصمیمی از سوی دولت، به مردم برمی گردد. پس زمانی که دولت تحت فشار قرار می گیرد، این مردم هستند که متحمل عواقب آن می شوند. در واقع، این حرف ها دروغ هایی بیش نیست که همواره از این افراد شنیده می شود.

وزیر پیشین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در خصوص تلاش های آمریکا برای ضربه زدن به حکومت ایران عنوان کرد: آمریکا و متحدانش در طی سال های اخیر از هیچ کوششی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران دریغ نکردند؛ ورود آن ها به کشورهای سوریه، عراق، افغانستان، لبنان و غیره راهی بود برای دستیابی به اهدافشان در ایران. اما آن ها هرگز نتوانستند در این کشورها به خواسته های خود دست یابند. جمهوری اسلامی ایران با گذشت زمان، قوی و قوی‌تر شد و در عین حال، آمریکا و متحدانش نیز ضعیف و ضعیف‌تر شدند. آن ها میلیون ها دلار در سوریه هزینه کردند و اکنون در حال برگرداندن نیروهای خود به کشورشان هستند. آن ها در این جنگ ها و با این فشارها، چیزی عایدشان نشد اما ما قوی‌تر شدیم و به خوداتکایی رسیدیم.

وی در پایان در خصوص نقش حمایت مردم در چهل ساله شدن انقلاب اسلامی گفت: بدون مردم و حمایت آن ها، این انقلاب و ما قادر به انجام هیچ کاری نیستیم. در زمان جنگ تحمیلی، اگر مردم برای دفاع از کشور نمی رفتند، هرگز نمی توانستیم سربلند از آن بیرون بیایم چرا که در آن برهه از زمان، کشور آمادگی چنین حمله گسترده ای را نداشت. از همان روزهای نخست انقلاب، مردم همیشه در صحنه بودند. این ها بدین دلیل است که رهبران انقلاب با زبانی ساده و قابل فهم برای همه، با مردم صحبت می کنند و مسائل کشور را با آن ها در میان می گذارند. این مردم با قبول تمامی مشکلات موجود، زندگی در شرایط سخت را به ایجاد هرگونه تغییر در حکومت ترجیح می دهند. به اعتقاد من، هرچه به جلو می رویم، بر حمایت مردم از این نظام و انقلاب اضافه می شود که مصداق بارز آن را در راهپیمایی 22 بهمن امسال دیدیم.

کد خبر: 996601

وب گردی

وب گردی