ایجاد تحول بنیادین در صنعت بانکداری با استفاده از فناوری‌های نوین

مدیر عامل بانک توسعه صادرات با اشاره به این‌که تکنولوژی های جدید می‌تواند نیاز به شعبه بانکی را کمتر کند، گفت: اگر در یک افق 10 ساله به تکنولوژی فرصت ظهور ندهند از بازار رقابت جا می ماند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، علی صالح‌آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات، در مراسم رونمایی از برنامه‌های پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران (ITE2019 )، رونمایی از برنامه جشنواره فیلم تراکنش، رونمایی از دوره دکتری مهارتی (DBA ) بانکداری دیجیتال، اظهار کرد: بانکداری الکترونیک یا بانکداری دیجیتال موضوع بسیار مهمی است. بنابراین چه بخواهیم و نخواهیم باید به این سمت و سو حرکت کنیم. در حال حاضر در این عرصه تحولات وسیعی اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه بلاکچین و فین‌تک تحولاتی را در حوزه بانکداری ایجاد خواهد کرد افزود: این تحولات به سرعت تغییراتی را در عرصه بانکداری ایجاد می‌کند. به عبارتی بکارگیری فناوری و تکنولوژی تحولات بنیادی را در عرصه مالی ایجاد خواهد کرد، افزود: تکنولوژی های جدید می‌تواند نیاز به شعبه بانکی را کمتر کند. بانکداری دو حوزه مهم دارد. یکی پرداخت و دیگری تسهیلات. در حوزه پرداخت، این روزها موبایل بانکینگ و اینترنت اشیاء وارد میدان شده اند و می‌توان از این دو طریق کارهای حوزه پرداخت را انجام داد.
وی ادامه داد: در حوزه تسهیلات در آینده می‌تواند تغییر کند به این معنا که اگر بانک بخواهد تسهیلاتی ارائه دهد از طریق سامانه ها اعتبار سنجی کند تا نیاز به خدمات فیزیکی کمتر شود. در حال حاضر سامانه سنجینه برای اعتبارسنجی افراد فراهم شده است که می‌توان از طریق آن اعتبار افراد را رصد کرد و بر اساس آن، تسهیلات مناسب پرداخت کرد.
وی در ادامه افزود: فکر می‌کنم تمام سیستم بانکی باید به سمت استفاده از این خدمات حرکت کند. اگر در یک افق 10 ساله به تکنولوژی فرصت ظهور ندهند از بازار رقابت جا می ماند.
انتهای پیام/

کد خبر: 996642

وب گردی

وب گردی