کمک هوش مصنوعی به  اتومبیل های خود ران

محققان دانشگاه میشیگان به تازگی برای این که ماشین های خود ران بتوانند در چگونگی تشخیص و پیش بینی حرکات عابر پیاده با دقت بیشتری عمل کنند، الگوی حرکت انسان را به آنها آموزش دادند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان دانشگاه میشیگان به تازگی برای این که ماشین های خود ران بتوانند در چگونگی تشخیص و پیش بینی حرکات عابر پیاده با دقت بیشتری عمل کنند، الگوی در یک مسیر راه رفتن، تقارن بدن و قرار دادن پاهای انسان را به آنها آموزش داده اند.

فیلم های ضبط شده از طریق دورربین ها، LiDAR و GPS به محققان این اجازه را می دهد تا از طریق شبیه سازی کامپیوتری سه بعدی حرکات انسانی را شبیه و بازسازی کرده و آن را به وسایل نقلیه خودران منتقل کنند.

دانشمندان با این کار یک فهرست "شبکه عصبی مکرر الهام گرفته از بیومکانیک" جنبش های انسانی ایجاد کرده اند که به وسیله آن می توانند مکان های فعلی و مکان های آینده را برای یک یا چند عابر پیاده که در حدود 50 متری وسیله نقلیه حضور دارند را پیش بینی کنند.

این کار پیشتر در مقیاس محدودی امتحان شده بود اما هم اکنون در مقیاس شهری مورد آزمایش قرار گرفته است.

در کار قبلی، منطقه دید خودرو تنها به تصاویر ساکن محدود شده بود اما در این تجربه تصاویر متحرک به منطقه دید اضافه شده اند.

در همین رابطه « رام واسودوان» ، استادیار مهندسی مکانیک در دانشگاه میشیگان می گوید: "این که مردم چگونه در سه بعد حرکت می کنند امر بسیار جالبی است . اگر قرار است در دنیایی تعاملی با روبات ها و وسایلی که با هوش مصنوعی کار می کنند زندگی کنیم، باید تمامی جوانب آن را نیز در نظر داشته باشیم.

اگر این وسایل نقلیه در محیط زندگی ما در حال فعالیت هستند و با دنیای واقعی تعامل دارند، ما باید مطمئن شویم که پیش بینی های ما در مورد جاده ای که عابر پیاده از آن عبور می کند، با جاده ای که وسیله نقلیه در آن در حال حرکت است، تداخلی نداشته باشد."

نتایج نشان می دهد که سیستم جدید بر ظرفیت وسیله نقلیه بدون راننده و این که ضریب خطای این سیستم ها بسیار پایین باشد تاکید می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 996647

وب گردی

وب گردی