هدف اصلی آموزش‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای، آموزش محصول‌محور است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: آموزش‌های عالی فنی و حرفه‌ای و مهارتی در برهه کنونی باید در مسیر تولید و درآمدزایی و در راستای کارآفرینی گام بردارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، نخستین نشست تخصصی کمیته هم‌افزایی کار دانشجویی (افتتاح کارگاه جوار خوابگاه) امروز با حضور ابراهیم صالحی‌عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، رضا مهدی معاون دانشجویی و فرهنگی، غلامرضا زمانی معاون اداری و مالی و جمعی از رؤسای مراکز تابعه در سالن جلسات دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

صالحی‌عمران در این نشست هدف اصلی آموزش‌های مهارتی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای را آموزش محصول محور معرفی کرد و بیان کرد: آموزش‌های عالی فنی و حرفه‌ای و مهارتی در برهه کنونی باید در مسیر تولید و درآمدزایی و در راستای کارآفرینی گام بردارد، ولی نباید طوری تلقی گردد که هدف اصلی کسب درآمد است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: در سال جاری تفاهم‌نامه‌هایی با صندوق رفاه دانشجویی در خصوص افتتاح ۳۰ کارگاه جوار خوابگاه و با صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه تأسیس ۱۵ مرکز رشد و ۱۶ مرکز نوآوری در مراکز سراسر کشور منعقد گردیده که بسیار ارزشمند و هدفمند بوده و مورد حمایت بنده است.

صالحی‌عمران تصریح کرد: بحث تجاری‌سازی، فرآیند تبدیل فناوری به محصولات موفق اقتصادی است که دانش تولیدشده را به محصولات قابل‌عرضه در بازار تبدیل می‌کند و در اولویت فعالیت‌های دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های جهان است.

وی با عنوان اینکه باید این نشست‌ها به‌صورت مستمر و با برنامه‌ریزی هر چه بهتر برگزار شود خاطر نشان کرد: بنده معتقدم امروزه بقای دانشگاه‌ها به ارائه دانش تولیدشده خویش در قالب محصولات دانشی به جامعه و بازار بستگی دارد. بنابراین باید موانع را شناسایی کنیم و با استفاده از تجربیات موفق مشکلات پیش رو را مرتفع سازیم.

گفتنی است در این نشست معاونین دانشجویی و فرهنگی، اداری و مالی، مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به همراه جمعی از رؤسای مراکز و فعالان عرصه تولیدات دانشجویی، مطالب مختلفی از جمله برنامه‌ریزی در خصوص تأسیس و تجهیز کارگاه‌های جوار، تعریف بودجه مشخص جهت تأمین موارد مصرفی اولیه، چگونگی به کارگیری استادان و دانشجویان در کارگاه‌های تولیدی، ایجاد دستورالعمل متحد جهت فروش محصولات تولیدشده توسط دانشجویان، چگونگی فروش محصولات، پیشنهاد تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان جهت سهولت در امر فروش محصولات به متقاضیان خارج از دانشگاه و بررسی تأمین نیازهای داخلی دانشگاه از محصولات تولیدی، بررسی گردید.

انتهای پیام/

کد خبر: 996656

وب گردی

وب گردی