اولین جشن دانش‌آموختگان برتر دانشگاه علمی کاربردی استان البرز

نخستین جشن دانش‌آموختگان برتر دانشگاه علمی کاربردی استان البرز با حضور مسئولان دانشگاه علمی کاربردی در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان البرز، با حضور پیش‌بین سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی، پیمان دانش‌کار آراسته رئیس دانشگاه علمی کاربردی البرز، حجت‌الاسلام رمضانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در منطقه یک، مدیران، رؤسای مراکز استانی و جمعی از دانش‌آموخته‌های برتر دانشگاه علمی کاربردی استان البرز، نخستین جشن دانش‌آموختگان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پیمان دانش کار آراسته ضمن خوش‌آمدگویی و تبریک این روز فرخنده به دانش‌آموختگان گفت: این مراسم برای نخستین بار است که به‌صورت متمرکز در استان البرز برگزارشده و دانش‌آموختگان منتخبی که با نمرات عالی، کارنامه‌ای درخشان از فعالیت‌های مختلف علمی ـ پژوهشی و کسب مقام‌های ورزشی مایه مباهات این دانشگاه را فراهم کرده‌اند، در این مراسم حضور دارند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان البرز خطاب به دانش‌آموختگان حاضر در این مراسم گفت: نباید این موضوع به ذهن شما متبادر شود که با پایان یافتن این دوره از تحصیل کار شما تمام شده است. اتفاقاً باید با مسئولیت‌پذیری بیشتری تلاش کنید چراکه خطا و اشتباهی که از دانشجویان سر می‌زند قابل‌چشم‌پوشی است، اما همان خطا برای دانش‌آموختگان چندان قابل‌ اغماض نیست.

وی با تأکید بر تخصص و مهارت‌آموزی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: شما دانش‌آموختگان اکنون در رتبه و مقامی قرار دارید که می‌توانید در یک حوزه شغلی به‌صورت تخصصی ورود کرده و از دانش و مهارت خود بهره‌برداری بهینه کنید.

علم مقدمه‌ای برای بندگی خداوند است

حجت‌الاسلام رمضانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در منطقه یک دانشگاه جامع علمی کاربردی سخنران بعدی این مراسم بود که ضمن ارج نهادن به مقام والای علم در اسلام گفت: طبق فرمایش حضرت رسول (ص) که فرمود: «اطلب العلم من المهد الی اللحد» فارغ‌التحصیلی معنایی ندارد و اصطلاح زیبای دانش‌آموختگی بسیار برازنده‌تر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که علم سلطان است گفت: علم نوری است در قلب انسان که در مسیر تعالی و رشد بشر باید به نحو احسن از آن استفاده شود تا از جهل بیرون آمده و از آن به‌عنوان ابزار و مقدمه‌ای برای بندگی خدا بهره برد.

رشد شاخص‌های توسعه منابع انسانی در سایه مهارت‌افزایی

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی در ادامه این مراسم ضمن تجلیل از دانش‌آموختگان گفت: از ۲۷ سال پیش که این دانشگاه پا گرفت تا امروز که گسترش‌یافته و بیش از هزار و ۷۰۰ دانشجو در ۶۰۰ مرکز مختلف آن در سراسر کشور تحصیل می‌کنند، شاهد رشد و شکوفایی این دانشگاه هستیم که نشانگر این مهم است که دانشگاه جامع علمی کاربردی به‌عنوان یک دانشگاه مهارتی دارای ظرفیت‌های فراوانی است که باید از آن بهره برد.

وی با بیان این مهم که طی این سال‌ها هنوز نتوانسته‌ایم یک محیط دانشگاهی مناسب برای دانشجویان این مراکز در کل کشور فراهم کنیم، اظهار کرد: باید با توجه مسئولان مربوطه به این موضوع، تدابیری اتخاذ شود تا خانواده بزرگ علمی کاربردی از امکانات رفاهی بهتری برخوردار شوند.

سید احمدرضا پیش‌بین ضمن انتقاد از پدیده مدرک‌گرایی و تمرکز ویژه روی رشته‌های نظری در سالیان دور عنوان کرد: این گرایش به سمت رشته‌های نظری نه‌تنها مشکل‌گشا نبود که سبب شد ظرفیت عظیمی از جوانان غیور در پدیده‌ای به نام مدرک محدود شود که امروز شاهد تبعات ناخوشایند آن هستیم و بسیاری از دانشجویان رشته‌های نظری بعد از فارغ‌التحصیلی هنوز شغل مناسب ندارند.

وی با بیان اینکه طی ۴۰ سال اخیر شاخص‌های توسعه منابع انسانی رشد خوبی داشته و از رتبه ۱۴۰ در زمان قبل از انقلاب به رتبه ۶۹ رسیده است خاطرنشان کرد: این امر در سایه توجه به آموزش‌های مهارتی امکان‌پذیر شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی با اشاره به نگاه منطقه‌ای مسئولان دانشگاه اظهار کرد: واحدهایی که در هر استان تأسیس می‌شود با توجه به نیازهای هر استان است، لذا طبق تفاهم‌نامه‌ای که با استانداری البرز منعقدشده، مقرر شد که ظرفیت‌های استان احصاء شود تا بر اساس نیازهای هر استان با برنامه‌ریزی دقیق رشته‌ها تدوین و مراکز فعال شوند.

در پایان ضمن رونمایی از کتاب زندگی‌نامه شهید دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی استان البرز، محمود نریمانی با حضور پدر بزرگوار شهید از ۱۴ مقام‌آور جشنواره قرآن و عترت، ۱۲ عنوان برگزیده جشنواره حرکت، ۳ مسئول فرهنگی برتر استان البرز و ۱۰۱ دانش‌آموخته برتر مراکز تحت نظارت تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 996658

وب گردی

وب گردی