دیدار مخفیانه هوک با کری در مورد ایران

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اخبار مربوط به ملاقات مخفیانه با وزیر امور خارجه دولت اوباما را در نشست مونیخ تکذیب کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ به نقل از واشنگتن فری بیکن، «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز گذشته اخبار مربوط به ملاقات مخفیانه‌اش با «جان کری» وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مونیخ را تکذیب کرد.

روز جمعه گزارش‌هایی منتشر شده بود درباره اینکه برایان هوک زمانی در نشست مونیخ با جان کری، وزیر خارجه دولت باراک اوباما ملاقات کرده است تا درباره ایران با او گفتگو کند.

«مایک سرنویچ»، خبرنگار آمریکایی نخستین بار روز جمعه تصویری از برایان هوک را در مونیخ منتشر و اعلام کرد بر اساس گفته منابع آگاه «هوک» هم اکنون در حال ورود به یک نشست مخفیانه برای ملاقات با جان کری و گروهی متشکل از چندین مرد و نیرو‌های امنیتی است که همه آن‌ها به زبان فارسی صحبت می‌کنند.

چند منبع آگاه در گفتگو با واشنگتن فری بیکن جزئیات مشابهی را ارائه دادند و در نتیجه اظهارات آن‌ها پرسش‌های زیادی را درباره این مسئله به وجود آورده است که چرا یک مقام ارشد دولت ترامپ باید با جان کری که نقشی کلیدی در حصول توافق هسته‌ای ایران (برجام) داشته است، گفتگو کند!

به نوشته واشنگتن فری بیکن، جان کری به همراه افراد و مقامات دیگری در مونیخ حضور دارد تا در کنفرانس امنیتی مونیخ درباره مسائل جهانی گفتگو کند. «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران نیز در این کنفرانس امنیتی سخنرانی خواهد کرد.

هوک در گفتگو با واشنگتن فری بیکن اخبار منتشر شده درباره ملاقات مخفیانه اش با جان کری را تکذیب کرد و گفت: واضح است که من با جان کری در مونیخ ملاقاتی نداشتم و هرگز دلیلی نمی‌بینم که در آینده هم با او ملاقاتی داشته باشم. این اخبار کاملا جعلی است.

«رابرت پالادینو»، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم این اخبار را پوچ و بی اساس خواند و آن را تکذیب کرد.

برایان هوک و جان کری دیدگاه‌های متفاوتی در خصوص ایران دارند؛ به همین دلیل شایعات منتشر شده درباره دیدار مخفیانه آن‌ها با یکدیگر عجیب به نظر می‌رسد. درحالی که جان کری از مذاکره کنندگان ارشد آمریکا در حصول توافق هسته‌ای با ایران محسوب می‌شود، برایان هوک سیاستی کاملا مخالف او در پیش گرفته که به خروج آمریکا از این توافق کمک زیادی کرد.

دونالد ترامپ در مه سال گذشته میلادی (۲۰۱۸) آمریکا را از توافق هسته‌ای ایران خارج و تهدید کرد که تحریم‌های زیادی را مجددا علیه تهران اعمال خواهد کرد. دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران از ۵ نوامبر سال گذشته میلادی آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 996665

وب گردی

وب گردی