درخواست وزیر خارجه قطر برای گفت‌وگو با ایران

وزیر خارجه قطر خواستار در پیش گرفته‌شدن مسیر گفت‌وگو با جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ وزیر خارجه قطر با اشاره به کنفرانس اخیر ورشو تأکید کرد: ما شاهد تلاش‌های عملی ایالات متحده آمریکا برای صحبت کردن از مسائل خاورمیانه نیستیم، اگر مشکلی با ایران وجود دارد باید در میز گفت‌وگوها حل شود.

محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی همچنین با ابراز تردید در شکست داعش خواستار در پیش گرفتن سازوکار منطقه‌ای فراگیر برای گفت‌وگو درباره پایه‌های امنیت مشترک شد.

بر اساس گزارش روسیا الیوم، وی که امروز یکشنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ سخن می‌گفت، اظهار داشت: برخی طی روزهای اخیر از ضربات محکم به داعش سخن گفته‌اند، اما باید گفت که بخشی از مناطق آزاد شده، ولی داعش و تروریسم هنوز سرکوب نشده است.

وی افزود: تروریست‌ها با وجود شکست‌های منطقه‌ای، همچنان در منطقه فعال هستند و فکر و عناصر خود را حفظ کرده و به جذب یاران جدید ادامه می‌دهند.

وی اظهار داشت: مسئله فلسطین جوهره و اصل رابطه میان هر کشور عربی و اسرائیل است و نزاع فلسطینی اسرائیلی باید به‌شکل عادلانه‌ای که حقوق فلسطینی‌ها را محقق کند، حل شود.

آل ثانی افزود ما از حماس حمایت مالی نمی‌کنیم بلکه به شیوه‌های روشن و در مقابل دیدگان همه برای پایان دادن به بحران انسانی در غزه تلاش می‌کنیم و قطر به حمایت از غزه ادامه خواهد داد.

وی درباره بحران میان کشورهای عربی خلیج فارس گفت ما بارها کشورهای محاصره کننده(عربستان، بحرین، امارات و مصر) را به گفت‌وگو دعوت کردیم، هیچ مانعی از نظر ما برای پاسخ دادن به تلاش‌ها در این زمینه وجود ندارد، در حال حاضر هیچ گفت‌‌وگویی میان دوحه و سعودی‌ها-اماراتی‌ها وجود ندارد.

وی افزود این کشورهای محاصره کننده بودند که این بحران را به وجود آوردند، تحقیقات ثابت کرده است که کشورهای محاصره کننده خبرگزاری کشور ما را هک کردند.

وزیر خارجه قطر گفت نزد ما هیچ ائتلافی که جایگزین شورای همکاری باشد، نداریم و طرح آمریکا برای تشکیل ائتلاف خاورمیانه در صورتی که اول بحران دیپلماسی در خلیج(فارس) را حل نکند، محکوم به شکست است.

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 996666

وب گردی

وب گردی