آزادی ۶۰۰ زندانی در قزوین با عفو مقام معظم رهبری

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: ۶۰۰ زندانی در قزوین مشمول عفو مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شده و از زندان‌ها آزاد می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین نور الله قدرتی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌های اجتماعی برای مقابله با مواد مخدر، افزود: تلاش فردی برای مقابله با اعتیاد به تنهایی پاسخگو نیست و باید همه مسئولان از عالی‌ترین مقام اجرایی استان تا مقامات قضایی، امنیتی و اطلاعاتی و ... با هم وارد عمل شده و در این زمینه اقدام کنند.

مقام ارشد قضایی استان قزوین با بیان اینکه امروز مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر وظیفه همگانی و اقدامی جهادی است، افزود: امروزه اعتیاد سن و جنس را درنوردیده و به مدارس، مراکز علمی و دانشگاه‌ها و حتی زنان شاغل و خانه دار رسیده است و باید همه مسئولان برای مقابله با آن اهتمام و جدیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه براساس نگاه قانونگذار، اعتیاد یک بیماری است، گفت: باید مردم با نگاهی متفاوت برای برخورد با معتادان اقدام کنند و در این زمینه ائمه جمعه، صدا و سیما، نویسندگان، معلمان، هیات‌های مذهبی و ... می‌توانند اثرگذار باشند.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: تاکنون ۴۰۰ زندانی مشمول این عفو در قزوین آزاد شده اند و به زودی تعداد بیشتری از این زندانی‌ها آزاد خواهند شد که در مجموع 600 نفر می‎شوند.

این مسئول قضایی در پایان اضافه کرد: ریشه بسیاری از جرایم به مواد مخدر باز می‌گردد و یک راه کاهش آسیب‌های اجتماعی فایق آمدن بر اعتیاد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 996686

وب گردی

وب گردی