نظام های مالی جهان بر اساس ساختارهای استعماری ایجاد شده اند

رئیس دانشگاه دفاع ملی گفت: نظام مالی جهانی که از پس کنوانسیون‌های جهانی شکل گرفته و بر اساس ساختارهای استعماری ایجاد شده اند؛ پس از آن که دیدند شورای امنیت ملی نمی تواند تمامی اهداف آن‌ها را تحقق بخشد، تصمیم گرفتند که با تشکیل کنوانسیون های مختلف این اهداف را دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، صبح امروز (دوشنبه 29 بهمن) دومین همایش ملی اقتصاد دفاع در دانشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی برگزار شد.

در این همایش سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه دفاع ملی با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: تقارن همایش امروز با گام دوم انقلاب و بیانیه رهبری مسئله مهمی است؛ ما در حالی وارد گام دوم انقلاب می شویم که کوله باری از تجربه، دانش و توجه به افق های بلند کشور داریم.

وی افزود: طبق قرآن کریم، دشمنان با تمامی توان نظامی و تسلیحاتی در مقابل ما ایستاده اند؛ اما نمی توانند کاری انجام دهند، زیرا خدا در کنار ما قرار دارد.

وحیدی ادامه داد: اقتصاد مسئله ای محوری است؛ طبق یکی از بندهای نامه امیرالمومنین به مالک اشتر، ما با یک اقتصاد پایدار می توانیم به جنگ دشمنان برویم؛ این در حالی است که امروز جلوه های جدیدی از موضوعات اقتصادی را شاهد هستیم.

رئیس دانشگاه عالی دفاع تصریح کرد: ما با جهانی شدن اقتصاد مخالف نیستیم؛ زیرا که انقلاب ما جهانی است؛ اما نباید استعمار کشورهای استکبار را قبول کنیم چرا که چنبره زدن نظام اقتصادی استعماری کشورهای استکباری بر جهان، حاصل این جهانی شدن اقتصاد است.

وحیدی گفت: نظام مالی جهانی که از پس کنوانسیون های جهانی شکل گرفته و بر اساس ساختارهای استعماری ایجاد شده اند؛ پس از آن که دیدند شورای امنیت ملی نمی تواند تمامی اهداف آن ها را تحقق بدهد تصمیم گرفتند که با تشکیل کنوانسیون های مختلف این اهداف را دنبال کنند.

وی تاکید کرد: بزرگ‌ترین تجاوزهای امروز، از سوی نظام مالی سلطه صورت می گیرد؛ چاپ دلار بدون پشتوانه و سلطه بر نظام های پولی جهان بر گردن استکبار جهانی است در واقع آن ها جیب مردم دنیا را استعمار کرده اند. یکی از بزرگ‌ترین پولشویی ها در داخل کشور آمریکا صورت می گیرد و بزرگترین منابع مالی تروریسم از سوی کشورهای متحد آمریکا تامین می شود.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی اذعان داشت: در پشت پرده شعارهای عوام فریبانه غربی ها، بزرگ‌ترین جنایات و جنگ های اقتصادی در جهان اتفاق افتاده است؛ در حال حاضر جنگ غزه نمونه بارز این موضوع است. جنگ کثیف اقتصادی که امروز علیه مردم مظلوم یمن اتفاق افتاده، از سوی رژیم آل سعود و با حمایت آمریکا صورت گرفته است.

وحیدی با اشاره به راه برون‌رفت از وضعیت فعلی جهان گفت: تنها نظامی که امروز در برابر نظام سلطه ایستاده‌است جمهوری اسلامی است و لذا باید فکر کنیم که چگونه مردم جهان را از نظام حاکم اقتصادی مسموم و متعفن استکبار جهانی رها کنیم. این کار با اتکا به قرآن و اهل بیت شدنی است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در اقتصاد دفاع باید به ساز و کارهایی بیندیشیم که ما را از تن دادن به نظام سلطه نجات دهد؛ امروز اگر دلار آسیب ببیند آمریکا هرگز سر پا نخواهد ماند. همایش ها و جلسات امروز کشور باید به مسائل اقتصادی توجه کنند و همچنین ما باید در مقابله با سلطه اقتصادی استکبار جهانی بیش از پیش بیندیشیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 996689

وب گردی

وب گردی