نسخه نامناسب حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارتاپی

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: بسیاری از کسب و کارهای نوپا می توانند باعث جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و صندوق‌های خطرپذیرها باشند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری که همزمان با سفر رییس جمهوری به استان هرمزگان سفر کرده بود، به پارک علم و فناوری رفت و با فناوران مستقر در این پارک به گپ و گفت صمیمی نشست.

ستاری در سخنانش از ضرورت زیست بوم و اهمیت گستراندن فرشی زیر پای جوانان خلاق دانش بنیانی و استارتاپی بومی یاد کرد و گفت: برای اینکه دانش و نوآوری را اقتصادی کنیم به یک زیست‌بوم نیاز داریم. تلاش ما این است در استان هرمزگان و دیگر نقاط کشور این زیست بوم ایجاد شود. خوشبختانه فرهنگ نوآوری و کارآفرینی فراتر رفته و اکنون به دیگر شهرها تسری یافته است.

اهمیت زیست بوم
از منظر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، وام و پول مستقیم همیشه نسخه مناسبی برای حمایت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها نیست. بسیاری از کسب و کارهای اینچنینی می توانند باعث جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و صندوق‌های خطرپذیرها باشند.

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان اهمیت گذار از اقتصاد منبع محور به اقتصادی مبتنی بر بوم و فرهنگ را یادآوری کرد و گفت: سرمایه‌گذاری دولت باعث ایجاد یک فرهنگ نادرست شده است. حاصل این دخالت دولت، سر برآوردن صنایعی اگرچه با ابعاد بسیار بزرگ، اما بازدهی نه چندان مطلوب برای جامعه شده است.

ستاری این موضوع ناشی از فرهنگ نادرست وابستگی به درآمدهای نفتی دانست و تاکید کرد: نهال توسعه باید بر مبنای ویژگی های بومی پا بگیرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها خط مقدم میدان اقتصاد دانش بنیان هستند. صندوق های پژوهش و فناوری استانی، حلقه واسطی برای حمایت مالی از این کسب و کارها به شمار می آیند.

ستاری همچنین از حمایت های زیرساختی معاونت علمی و فناوری با هدف مساعدساختن فضا برای جوان های خلاق و نوآور گفت و اظهار کرد: تسهیلات و حمایت های معاونت علمی و فناوری در راستای رونق زیست بوم کارآفرینی است و این حمایت‌های متنوع اطلاع رسانی می شود که بخشی از این تسهیلات خارج از چارچوب معاونت علمی است و تغییرات خوبی در حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی رخ داده است.
واحدهای فناور مستقر در این پارک فناوری از توانمندی هایشان گفتند و دغدغه ها، نیازها و دل نگرانی هایشان را در حوزه های مالی، زیرساختی و قانونی با ستاری در میان گذاشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 996716

وب گردی

وب گردی