انتخاب گزینشی برای تیم ملی تکواندوی دانشجویان/ اختلاف در فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی

در اقدامی عجیب رئیس فدراسیون تکواندو و فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی سرمربی تیم ملی دانشجویان را انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سی‌امین دوره یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان 12 لغایت 23 تیرماه ماه سال آینده در شهر ناپل ایتالیا برگزار می‌شود.

برهمین اساس جلسه ای میان اعضای هیات رئیسه برگزار شد تا برنامه‌ریزی‌های دقیق برای اعزام کاروان دانشجویان برای این رویداد مهم ورزشی مشخص شود. در این جلسه که ساعاتی هم طول کشید برخی از اعضا نسبت به تصمیماتی که گرفته شده بود اعتراض کردند.

انتخاب عجیب و گزینشی سرمربی بدون اطلاع کمیته فنی

در اقدامی عجیب رییس فدراسیون تکواندو و فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی سرمربی تکواندو را مشخص کرده بودند که این تصمیم باعث شده بود تا اعضای هیات رییسه به این موضوع اعتراض کنند.

جالب اینجاست که بدون در نظر گرفتن نظر اعضای کمیته فنی گزینه سرمربیگری تکواندو انتخاب شده بود و همین امر موجب شد تا صدای مخالفت اعضا بلند شود.

معلوم نیست برچه اساس پولادگر و دهخدا بدون در نظر گرفتن نظر اعضای کمیته فنی سرمربی را انتخاب کرده بودند.

چالش و بحث در جلسه هیات رییسه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی

پس از مطرح شدن نام فریبرز عسگری در جلسه هیات رئیسه فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی برخی از اعضا نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و چالش هایی در این جلسه به وجود آمد.

فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی بزرگسالان تیم ملی بوده و در اقدامی با تصمیم دهخدا و پولادگر نام وی به عنوان اصلی ترین گزینه سرمربیگری تیم ملی دانشجویان مطرح شد.

محور اصلی این اختلافات به خاطر تصمیم ناگهانی رییس فدراسیون تکواندو و فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی بود.

سرمربی باید از خانواده آموزش عالی باشد

شنیده ها حاکی از آن است که اعضای هیات رییسه و کمیته فنی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی به خاطر این بود که سرمربی تیم ملی دانشجویان باید از خانواده آموزش عالی باشد و به همین خاطر برخی با حضور فریبرز عسگری در تیم ملی دانتشجویان اعتراض کرده اند. از طرفی هم این انتخاب بدون در نظر گرفتن بررسی های کمیته فنی صورت گرفته است و تنش میان اعضا را بیشتر کرده است.

سرمربی تکواندو اسفند ماه مشخص می‌شود

پس از مخالفت اعضا با حضور عسگری در تیم دانشجویان قرار بر این شد تا در جلسه بعدی هیات رییسه که در اسفند ماه برگزار می شود نام گزینه اصلی مشخص شود. این بار نام گزینه های مورد نظر در کمیته فنی مطرح خواهد شد تا سرمربی با نظر تمامی اعضا به خدمت فدراسیون در بیاید.

معلوم نیست که اگر با این تصمیم مخالفت نمی شد بدون نظر کمیته فنی سرمربی تیم ملی دانشجویان انتخاب می شد.

عضو هیات رییسه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی: سرمربی هنوز انتخاب نشده است

دکتر کمال جوانمرد در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی دانشجویان به ایسکانیوز، گفت: سرمربی تکواندو تیم ملی دانشجویان برای مسابقان جهانی ایتالیا هنوز مشخص نشده است.

وی افزود: باید گزینه‌های سرمربی‌ این تیم در کمیته فنی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی مورد ارزیابی قرار گیرند و پس‌ از آن در جلسه هیئت‌رئیسه این فدراسیون تصمیم نهایی گرفته شود.

نصیرزاده: فدراسیون نگاه ویژه ای به تکواندو دارد

دکتر نصیرزاده عضو هیات رییسه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: قرار بر این شد تا در جلسه بعدی هیات رییسه سرمربی تکواندو انتخاب شود.

وی افزود: تمامی نفرات اعزامی به یونورسیاد با نظر وزیر ورزش انجام می شود و مدال آوری در تکواندو برای فدراسیون از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین فدراسیون تکواندو نگاه ویژه ای به المپیک 2020 دارد و به همین خاطر قصد دارند از گزینه های غیر دانشگاهی استفاده کنند.

عضو هیات رییسه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی ادامه داد: یکی از بحث های مطرح شده در جلسه روز گذشته هیات رییسه این بود که سرمربی ازخانواده آموزش عالی انتخاب شود و سابقه دانشگاهی داشته باشد که همین موضوع باعث شده بود تا در جلسه کمی اختلاف میان اعضا به وجود آید.

انتهای پیام/

کد خبر: 996727

وب گردی

وب گردی