10اولویت طرح‌های فناورانه تامین آب تعیین شد

10 اولویت طرح های فناورانه تامین آب به منظور رفع مشکلات حوزه آب از سوی کارگروه آب ستاد توسعه فناوری‌های "آب، خشکسالی، فرسایش و محیطزیست" معاونت علمی تعیین شد .

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، امکان تجاری سازی و بهبود فضای کسب و کار و توسعه اشتغال ، میزان پوشش نتایج توسعه فناوری در سطوح مختلف محلی، ملی، منطقه ای و بین المللی و وجود ظرفیت های مورد نیاز برای توسعه فناوری با تأکید بر مناطق کمتر توسعه یافته از جمله اولیت های مطرح شده برای طرح های فناورانه تامین آب است .
از دیگر محورهایی که در رفع مشکلات حوزه آب برای تامین آب سالم تعریف شده زمان بر بودن توسعه فناوری ، امکان جلب مشارکت مالی از منابع مختلف با اولویت بخش خصوصی ، سطح اثر بخشی توسعه فناوری در ارتقاء بهره وری و میزان سرمایه گذاری مورد نیاز است .
همچنین عناوینی چون پوشش منافع اجتماعی توسعه فناوری ، وجود الزامات و سیاست های حمایتی در اسناد بالا دستی و امکان دسترسی به آمار و اطلاعات پایه نیز در اولویت های طرح های فناورانه حوزه آب تعریف شده است .
این 10 اولویت پس از طرح پیشنهادات دریافتی از اعضاء در خصوص شاخص های اولویت بندی و بحث و بررسی این محورها مورد تایید اعضای کارگروه آب قرار گرفت.
در جلسه کمیته راهبری کارگروه آب ستاد توسعه فناوری‌های "آب، خشکسالی، فرسایش و محیطزیست" معاونت علمی پرهمت دبیر کارگروه آب این ستاد نیز به شرح مختصری از اهمیت تعیین شاخص ها برای اولویت بندی محورهای طرح های فناورانه تأمین آب و همچنین اولویت بندی راهبردها و اقدامات ملی " سند راهبردی توسعه فناوری‌های "آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست" پرداخت که درادامه جلسه اعضای کارگروه به بررسی اولویت بندی راهبرد ها و اقدامات ملی " سند راهبردی توسعه این فناوری‌های نیز پرداختند .

انتهای پیام/

کد خبر: 996745

وب گردی

وب گردی